iPad i landskapsläge vs iPhone-appar

Jag har i princip alltid iPaden i landskapsläge. När jag då öppnar en app som enbart finns för iPhone (t ex SR och Avanza) så visas de liggande istället för stående.

IPhone-appen skiter alltså i orienteringen på iPaden, den öppnar sig alltid anpassad efter att ge största möjliga bild (vilket är en stående iPhone, vilket då blir liggande på en iPad).

Detta är extremt störigt, finns det något sätt att lösa detta på?

Det är ruskigt störigt, verkar inte som det finns någon funktion för det. Skicka in till Apple så det fixas.:smiley:

Går ej.

Men är inte Avanzas webbsida 10 ggr bättre än en suddig iPhone app på en iPad?

Det är verkligen katastrof att detta inte är löst. Använder inte Apple själva såna här appar? :frowning:
Avanzas websida har mer information, men appen är den jag har använt mest, och då är det enklast…

Även Storytel-appen finns bara i iPhone-verison märkte jag igår. Och där går det inte ens att spela från webben.

Har nu skickat in följande på Product Feedback - Apple

I have always used my iPads in landscape mode, but I also have some iPhone apps that I want to use.
When you open an iPhone app on an iPad it opens in portrait mode, no matter how you rotate the iPad.
The default should obviously be that the iPhone app opens in readable orientation, ie not "90 degrees lying mode".

Please fix this problem that have been since it was possible to run iPhone apps on the iPad!

Regards,
/Andreas

Hoppas de fattar vad man menar. :stuck_out_tongue_closed_eyes: