iPhone-ägare mer benägna att köra exklusivare bilar

Från sajten:
iPhone-ägare mer benägna att köra exklusivare bilar | Teknikveckan


image

Har valet av telefon någon påverkan på vilken bil man kör? Detta har Insplanet gjort en undersökning på där de tittar på vilka bilar Android- och iOS-användare köper.

Det som de kunde konstatera är att iPhone-användare i högre grad köper dyrare bilar så som Porsche, Land Rover, Tesla och Jeep. När det kommer till Android-användare så är japanska bilar mer populärt och där ser vi märken som Subaru, Hyundai, Honda och Mazda.

Nedan kan ni se att 68,55 procent av Porsches kunder har en iPhone och listan fortsätter med lite exklusivare bilmärken där iPhone-användarna är överrepresenterade.

  1. Porsche 68,55% av deras kunder har en iPhone.
  2. Mini 63,91% av deras kunder har en iPhone.
  3. Land Rover 62,56% av deras kunder har en iPhone.
  4. Tesla 59,04% av deras kunder har en iPhone.
  5. Jeep 56,03% av deras kunder har en iPhone.

När det kommer till Android-användarna så är det som sagt japanska bilar som är överrepresenterade:

  1. Subaru 56,74% av deras kunder har en Android-telefon.
  2. Hyundai 55,44% av deras kunder har en Android-telefon.
  3. Mitsubishi 55,29% av deras kunder har en Android-telefon.
  4. Honda 53,52% av deras kunder har en Android-telefon.
  5. Mazda 53,24% av deras kunder har en Android-telefon.

Känner ni igen er i statistiken? Lämna gärna en kommentar och skriv om ni använder en Android- eller iOS-enhet och vilket bilmärke ni har. Hela undersökningen går att ta del av på Insplanet.

Källa Insplanet

Bild: Pinterest

Är väl så enkelt som att när man säljer en njure för att köpa en iPhone så blir det pengar över som man kan köpa en Porsche för :laughing:

1 gillning

Det är väl sen länge belagt att folk som köper Apple prylar har det bättre ställt i plånboken.

1 gillning

Aldrig efter ett Apple-event dock :joy:

iPhone och Toyota här. :call_me_hand: Har svårt att tänka mig att köra annat än japanskt, även om det vore trevligt med en Jeep eller Land Rover.

Android och Citroen här, kunde varit vilket annat bilmärket som helt totalt ointresserad av bilar. Men skulle absolut inte kunnat vara en iphone.

1 gillning

bmw i3 till mig och Android
Audi etron till frugan och iphone
Tesla model S till dottern och iphone

mitt amex är redo

Dyrt att driva fru och dotter :wink:

min fru tjänar 4ggr mer än mig.
Och jag har 5barn men bara ett som har körkort

Apple-fanboy och Peugeot, men skulle mycket hellre sett mig själv i en Land Rover

Det nyckelskåpet skulle man ju vilja ha hemma :slightly_smiling_face:

Glömde svara ovan… Kört Peugeot x 2, Honda, BMW x 3 och Volkswagen och kör Android. Känns som det var ett tag sedan som iPhone var “status”, vem som helst kan väl ta en telefon på avbetalning/abonnemang. Däremot är det ju naturligt att om man har råd med en dyr bil vill man gärna ha en dyrare telefon.

Hyundai och iPhone här.

Opps!

Då är det ju du som är “fattiglappen” :grin:

BTW!
Nöjd med i3 och e-tron ?

nja… alltså ingen av oss är intresserade av bilar egentligen. . men alla ville ha elbil

skitnöjd med båda… etron är grym… i3 är som en gokart

iPhone och Opel, men totalt ointresserad av bilar, och när denna leasingperiod är klar, har förhoppningsvis grabben (iPhone) körkort, så vi inte behöver ha en bil enbart för att övningsköra med honom :slight_smile:

Köper man kvalitet så gråter man bara en gång.

Tills uppföljaren kommer då gråter man två gånger till. Dels när man inser att en [insert random bil, gadget etc] är passé. Sen gråter man igen när man har köpt den senaste.

Kanske man snyftar lite när man inser att den är passé. Gråter när man hostar upp pengarna. Köper man billigt gråter man varje gång man får skicka in den på reparation :smiley: