iTunes ryktas delas upp i flera olika program

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/itunes-ryktas-delas-upp-i-flera-olika-program/




Det finns många olika känslor kring Apples program iTunes och vissa fullkomligt älskar programmet medans andra tycker att det känns omodernt och onödigt krångligt.

En utvecklare vid namn Steve Troughton-Smith påstår sig ha bevis på att iTunes kommer att delas upp till flera enskilda program istället för att allt ska vara samlat i ett. Programmen som iTunes kommer styckas upp i är ett för musik, ett för podcasts, ett för böcker och ett för appar till macOS.

Om detta blir en del av Apples kommande projekt Marzipan återstår att se, men vi på Teknikveckan välkomnar denna förändring och har länge önskat att iTunes styckas upp i flera program. Som alltid med rykten så ska det hela intas med en nypa salt.

I am now fairly confident based on evidence I don't wish to make public at this point that Apple is planning new (likely UIKit) Music, Podcasts, perhaps even Books, apps for macOS, to join the new TV app. I expect the four to be the next wave of Marzipan apps. Grain of salt, etc

— Steve Troughton-Smith (@stroughtonsmith) April 5, 2019

Via Twitter.

Its true because vi vill det så jävla hårt!

Det skulle faktiskt få mig att kunna tänka mig att gå över 100% till Apple Music.

Woooh… sååå radikala skall vi inte vara men jag är glad bara iTunes utrotas från jordens alla hörn!

1 gillning

Oj oj! Stora ord. Så mycket för dissande av den strålkastarappen. :wink:

1 gillning

Länge leve iTunes!:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Må det brinna!

Skämt åsido. Det här skulle dom gjort för många år sedan. iTunes hade sina glansdagar på 00-talet. När iPhonen inte var tvungen att använda iTunes skulle man börjat på att fasa ut.

Ni använder alltså Mac fortfarande? :t_rex:

Självklart, kanske ändras med iOS 13 men än så länge går det inte att switcha helt.

Man kan använda båda två. Det som passar bäst för en är det man skall använda.

Äntligen! iTunes har varit en varböld i MacOS i alldeles för många år nu… Vill att detta ska va sant!

Dom e lite apple ,- later …