James Bond-tråden

Från sajten:
https://teknikveckan.com/filmochserier/james-bond-har-inte-tid-att-do-riktigt-annu/

Nästa film om James Bond där Daniel Craig för sista gången axlar rollen som den numera något mentalt och fysiskt vackliga brittiska agenten får namnet No Time To Die.

Så här beskriver MGM handlingen: ”In No Time To Die, Bond has left active service and is enjoying a tranquil life in Jamaica. His peace is short-lived when his old friend Felix Leiter from the CIA turns up asking for help. The mission to rescue a kidnapped scientist turns out to be far more treacherous than expected, leading Bond onto the trail of a mysterious villain armed with dangerous new technology.”

Premiär blir den 8 april 2020.

Börjar bli lite tjatigt med James Bond nu. Vill minnas jag startade en Bond-tråd på 99 för något år sedan. Jag har dom flesta filmerna:

Lånade min egna bild från 99! Gillar dom äldre Bond bäst!

1 gillning

De är fina de! Goldfinger!

007 blir aldrig tjatig!

Var la lite fel ord dock. Menar mera att det inte är samma grej idag. Filmerna har tappat något. Man har ju växt upp med filmerna. Kan ju vara att man blivit gammal och bitter också!

For Your Eyes Only är la den filmen som ligger mig mest om hjärtat. Var också den första Bond-film jag såg.

Var lite mer mystik förr tycker jag. Så var vi inte så långt tekniskt som vi är nu. Då häpnades man av alla gadgets han hade medans man nu mest rycker på axlarna. Det han får av Q idag låg på nån crowd funding igår typ :stuck_out_tongue_winking_eye:

Inte konstigt att en filmserie förändras när det inte är samma personer som gör filmerna och dom levde i ett helt annan samhälle vad vi gör nu. Enbart på nostalgi kan man inte få ekonomiskt framgång som en film måste få.

Trots att jag och min Far gick och såg alla Sean Connery och Roger Moore Bond på bio när jag var i undre tonåren så tycker jag att Daniel Craig och hans Bond är de bästa. Precis som Christian Bale och hans Batman är de bästa :slightly_smiling_face:
Så olika
Det roligaste är ändå översättning
For Your Eyes Only = Ur Dödlig Synvinkel och filmen som kom efter hette A View To A Kill undra om översättning gänget blev snopna :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Jo, översättning kan vara rolig ibland. Originaltitel är la den jag brukar ha. Vet att vi snackade lite Bond på 99 vännen! Var ett tag sedan jag såg dig!

1 gillning

Om vi vänder på det tycker jag det är imponerande att de har lyckats hålla liv i serien och filmerna ändå är så bra som de är. Visst, några svagare finns, men de flesta håller trots allt.

2 gillningar

Det är duktigt gjort ja! Klart man kommer se nya Bond-filmen också. Men skulle inte Bond bli en brud?

Nej men en kvinna kommer ta över 007 när JamesPonken går i pension.

1 gillning

Så är det ja! Läste om det men var ett bra tag sedan så minns inte.

Han skulle hållet sig borta från spriten och all sex - säkert mycket könssjukdomar där!

Var snack om att Idris Elba skulle bli nya Bond efter Daniel Craig

1 gillning

Det var väl bara ett löst rykte baserat på en Instagram-postning från just Elba.

Japp ett tag sedan :slightly_smiling_face:
Kul att snacka lite Bond
Det är ju en filmserie som väldigt mycket måste förändras med tiden. Vet att när Dr No kom i början av 60 talet så fanns det inte riktigt något liknande innan. Skall bli intressant att se om den nya håller samma klass som tex Spectre

2 gillningar

Fachineras också över den filmiska utvecklingen, de riktigt tidiga har åldrats lite halvdåligt som vissa klassiska scifi-filmer gjort. Dvs att vi ser att de faktiskt inte kör bil utan att det är backdroppen som ändras :slight_smile:

Japp, Bond är alltid kul att snacka om. Tyckte Spectre (2015) var okay också.

Påbörjade äntligen säsong 5 av Luther igår och tänkte återigen hur bra Idris Elba skulle vara som nästa Bond. Han tillräckligt brittisk, macho men ändå sårbar och lite slitnare och skitigare än Bond varit tidigare.