Knivar från IKEA?

Jag är lite av en torsk när det kommer till knivar och köper aldrig några billiga varianter.

Jag var på IKEA idag och stannade upp vid deras knivavdelning och såg att de kör 10-25 års garanti på sina knivar och bladen på vissa av dem såg faktiskt rätt fina ut. Är det någon som har de ”dyraste” knivarna från IKEA och kan säga om de är nått att ha eller inte?

Två exempel:

1 gillning

Mm viktigt, blir smått galen på slöa. Vi sprang på en gubbe på en mässa som sålde Pro AMA. Tror vi gav ca 500:- Galet. Har fungerar hur bra som helst. Lite trist är dock plasthandtaget. Inga design grejer direkt… Men bra grepp. Erfarenhet från IKEA (tidigare modell) var att stålet fick lätt hack. Men man kanske ska ha styckyxa nästa gång man går loss på ben. bild bild bild

1 gillning

Jag vet inte om det är sant. Men, det florerar att rykte som säger att köper man Ikeas dyrare, typ 365, och skickar de till en riktig knivslip så har man ett mycket prisvärt alternativ.

2 gillningar

Körde knivbrev för ett par veckor sedan och satan i gatan va duktiga de är på att slipa. Mina Global blev vassare än vad de var när jag köpte dem.

Men intressant, då kanske de är ett alternativ att prova!

2 gillningar

Har tänkt att skicka in en Ikea på prov men svårt att få “tummen ur” :roll_eyes:

1 gillning

Hur vågade du anlita knivbrev? Dem har ju inte allt för gott rykte på nätet :stuck_out_tongue:

Vilket “nät”?

2 gillningar

Jag har bara läst bra om knivbrev, och jag själv blev riktigt nöjd!

Kolla här @esse. Han börjar vekna lite och börjar gilla IKEA. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det undrar jag med.:thinking: Riktigt nöjd med Knivbrev. Ett tips @Marcus_Attefors är gå med i Cerveras kundklubb. Kostar inget. Då kan man lämna in knivarna där som dom skickar till Knivbrev. Dom är dessutom billigare.
bild

1 gillning

Åhå bra tips! Är det mycket billigare? Vet inte om jag orkar ta mig dit bara för att skicka knivarna, skönare att bara dumpa det utanför dörren typ =)

Kommer inte ihåg hur mycket billigare det var. Men det var tillräckligt att jag signade upp. Jag brukar annars inte gå med i kundklubbar. Men bäst att kolla själv om du tycker det är värt det.

Har varit medlem på Cervera länge men missat detta. Tack för tipset. Cervera ligger ett stenkast bort så blir perfekt :smiley:

Tack för tipset!

Som kock har man ju slipat en del … denna kommer från Lindesberg… tormek heter fabrikören , o grejen e alla kan slipa me denna , men den kostar en del … men på 5 min - Max - så är den bättre än nu !!!

Runt 5-6 lax men de finns ingen enklare - snabbare !

1 gillning

HAHA såg logon i ögonvrån efter att jag klickat på länken, tänkte för någon sek att det var IKEA som sålde. Passande med samma färger. Måste passa fint med IKEA knivar då… :smiley:

Hur många knivbrev är 5 lax :thinking:

Haha ja nästan ju :joy:, tyvärr går de inte slipa Ikea knivar så bra , skitknivar skulle ja säga … :relaxed:

1 gillning

Har de inte olika kvalitéer?

Ja tänker på 365orna , alla dessa har samma