Laddarna

Hur gör ni med laddsladdarna och USB adaptrarna hemma?.

4 hemma boende barn + fru så är det ett evigt jagande av iphone laddare. Varje rum har en Qi laddare men jag är övertygad häften av familjen inte vad hur de fungerar.
Igår kvar var det ett jävla liv hemma för det fanns NOLL iphone laddare. Vilket är väldigt märkligt för samtliga har haft olika iphones i många år så sladdar/usb laddare bör vi ha ett överflöda av.
Efter lyssnat på 2 hysteriska tjejer i tonåren, en fru som var ännu mer tonåring när det släpper och 2 tonårs söner som inte bryr sig varav ena försöker deala över den sista lightning laddaren så brinner det för mig. Åker till applestore sent på kvällen (de har öppet till sent här). Köper 20st usb laddare + lightning sladdar (Det var vad de hade på hyllan, och det blev skit dyrt). Kommer hem och märker varje sladd och laddare med namn. Inför ett system att dessa är nu personliga och har man tappatbort sin så får man lösa ut en ny mot pengar.

Så min fråga är. Hur löser ni ladd problemet hemma?

2 gillningar

Ett ställe laddas de på här hemma , i hallen , har även 2 qi belkin vid sängen ( sambon o ja ) - barnen har röda sladdar o vi vuxna laddar snabbt :+1:t2::+1:t2: , inte spec snyggt just nu , men , dom brukar ligga i en ”låda ” men den har blivit för liten … :joy:
image

1 gillning

Varsin sladd vid nattduksbordet (jag, frugan och äldsta dottern). Dottern kommer ha kvar sin laddning vid nattduksbordet via sladd (iPhone SE) medans jag och frugan troligen kommer införskaffa varsin qi att ha på nattduksbordet (ja vi ligger 10år efter) :joy: hatar att se lösa sladdar och ryser varje gång jag ser ett ormbo… :wink:

Qi-laddning på nattduksborden för mig och frugan (mophie), dock kör hon en OP 6T som inte har Qi, så hon kör USB-C. Har en laddstation vid datorn för alla olika prylar vi recenserar och testar och där finns allt från lightning, Qi, micro-USB och USB-C.

Två gömda sladdar bland soffkuddarna i vardagsrummet och varsin trådlösladdare (belkin for iphone) på mitt och brudens nattduksbord. Har även en belkin på jobbet :muscle:t2:

1 gillning

iPhone: Qi på sängbord över natten. Har även en Qi-laddare på jobbet men använder den bara om jag inte ska hem efter jobbet.

iPad Pro: Laddare vid soffbordet och en i jobbväskan.

En vid varje säng, två vid soffan och en i köket :slight_smile:

Jag har köpt två stycken usb laddare med 5 portar som jag har på två olika ställen i huset. Båda har 2xlightning, 2xUSB-C och en micro-USB. Köpte massa 25 cm kablar på Amazon för ändamålet

1 gillning

Och ingen av dessa laddare får fötter?

Nix, de har en fast plats. Sen har jag visserligen diverse kablar/powerbanks i jackor och väskor utöver detta. Ikeas kablar är bra tycker jag.

Två stycken 5-portars laddare ifrån Anker, fast monterade med värmetålig dubbelhäftande tape på sidan av en byrå i vardagsrummet. Snyggt framifrån utan en massa synliga skarvdosor och laddare.

image

Här erbjuder pappa laddning för upp till tio enheter samtidigt. Om man vill ladda på annan plats så får man använda laddaren som kom med enheten. Om man tappat bort den och vill ladda på annan plats så går det bra att använda veckopengen för att köpa en ny. :relieved:

Har funkat klockrent sedan detta infördes. Inget mer letande och inget mer tjafsande.

5 gillningar

Qi vid sängen och kontoret på jobbet, samma för sambon… Kör sladd vid soffan (när de behövs) har en skarvsladd där med några laddare i…

1 gillning

Samma problem på jobbet, de får fötter. Vi ska limma fast dem!

Jag kan va rätt hård, en liten ladd-nazist!

Alla har en laddare per enhet, som sitter vid sängen, sen finns det två laddare i vardagsrummet och en i köket, nåde den som flyttar på laddarna, ska det laddar så ansvarar var och en för sina egna, och hittar man inte sin så laddar man inte :rofl: