Lobo kommer som tv-serie

Från sajten:
Lobo kommer som tv-serie


image

Vad som kan vara en av DC Comics bästa serier genom tiderna, Lobo, verkar nu bli tv-serie. Det är Syfy som tillsammans med Warner Horizon Scripted Television bekräftat att de planerar en serie med rymdgalningen Lobo.

För de som undrar så är Lobo en prisjägare som åker runt på sin rymd-motorcykel och får både Wolverine och Thanos att framstå som gräddbullssäljande pojkscouter. Han röker, svär och lever djävulen som en hel dansk uteservering.

Lobo gästar idag 12 juni serien Krypton, säsong två och det ser ut som att det kan blir Emmet J. Scanlan som kommer få spela även i spin-off serien.

Via: Deadline

Blir du besviken på mig @Thor om jag säger att jag aldrig tidigare har hört talas om Lobo?

1 gillning

hur är det möjligt? Läste du Kalle Anka hela din uppväxt?

Japp! Hade typ alla Kalle Anka pockets som fanns, saknade ett par tidiga :slight_smile:

2 gillningar

Vem fan e Lobo? :joy:

Lobo uppträdde först som en psykotisk bifigur i DC Comics Omega Men, men hamnade sedan i Giffens Justice League och L.E.G.I.O.N. där han blev så populär hos läsarna att han fick en egen miniserie Lobo 1990. Det extremt våldsamma manuset skrevs av Giffen och Alan Grant och illustrerades detaljerat av Simon Bisley. Därefter följde ett antal special- och miniserier med Lobo, och gästspel i de flesta DC-titlarna. År 1995 fick Lobo slutligen en reguljär egen tidning med nedtonat våld. Den reguljära tidningen lades ner 1999, men en ung kopia av Lobo figurerade ett tag i “Young Justice” tills Keith Giffen återvände till serien med Lobo Unbound 2003.

Serien har publicerats på svenska i L.E.G.I.O.N. och Lobo och Magnum Comics .

bye

1 gillning

Don Rosa - Farbror Joakims liv <3

2 gillningar