Lucka 22 - Ja det är en dator!

Från sajten:
Lucka 22 - Ja det är en dator!

Redan nu kan vi avslöja att det ligger en dator och ruvar bakom lucka 22 – men vilken dator då undrar ni? Ja en lite annorlunda sak, kommentera gärna vad ni skulle kunna använda den till!

För att vara med och tävla behöver du fylla i formuläret samt prenumerera på vår YouTube-kanal.

Tävlingsregler.

2 gillningar

Skulle använda den för att bygga hemautomatisering på lantstället.

Hoppsan, där kom luckan jag väntat på! Länge varit sugen på att skaffa en NUC/minipc för att köra Home Assistant och på riktigt växla upp hemautomatiseringen, denna skulle passa perfekt till det.

Vill ju gärna vara den som säger att jag skulle ge bort den till min teknikälskande 17 åring, men… Risken är ju att jag skulle behålla den själv.

Speldator!..You heard me! Tänkte se hur pass bra den är på att streama spel med Google Stadia. Chromecast Ultra i all ära, men det hjälper inte när man inte kan använda mus och tangentbord i Destiny 2. Hade lika bra kunnat spela med ögonbindel och bakbundna händer framför TV:n när jag försöker sikta med en handkontrollerna. Och den är tillräckligt liten för att få godkänt i vardagsrummet av sambon ; )

Dator att placera under TV-n för att använda som HTPC. Windows skulle ryka för Ubuntu fortare än kvickt…

Speldator till min konsollösa TV bänk.

Den här hade blivit en ny mediadator till kollektivet! Just nu har vi en trasig laptop som ligger och glappar, så denna hade varit rätt klockren för oss faktiskt :smiley:

1 gillning

Jag hade haft den som Htpc under tvn och använda för att bland annat köra foton på.

Jag skulle ha den som en NAS här hemma då våran nuvarande börjar säcka ihop. Och berget för att säkerhetskopiera våra bilder/filmer.

Att ha som NAS/Media-server hade varit ett av alternativen för mig, men det beror lite på vad det är för någon hårdvara.