Macradion: I want to break free

Från sajten:
image

Äntligen torsdag och denna vecka kommer Marcus kasta sig in i möjligheternas land, även kallat jailbreak. På några minuter är han redo för att ta bort alla saker han stör sig på med iOS och resultatet är minst sagt underbart. Dennis har provat nya True-Wireless-hörlurar från Braven och som den extremsportare han är kryper han ned i badkaret för att hårdtesta dem. Mathias är besviken på AirDrop och Apples egna filformat och förstår inte alls grejen.

Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får även reklamen helt reklamfri varje vecka! Du hittar podden på bland annat:

Apple Podcasts
Spotify
Acast

Du kan även följa Macradion direkt på Facebook.

2 gillningar

Bara omslaget gör ju att man vill lyssna! :joy: :+1:

3 gillningar

Bara kapitel gör att man vill lyssna. :nerd_face:

2 gillningar

Bara reklamfri reklam gör att man vill lyssna! :yum:

1 gillning

Vad härligt att man tillhör kidsen. :+1:t3:

1 gillning

Haha bakgrundsbilderna?

1 gillning

Sweet love!

Man kan byta till tryck…

1 gillning

Angående AirDrop.
Om det är samma problem som jag upplever beror det väl på att telefonen redan hunnit skicka upp filmerna/bilderna till iCloud och att den måste ladda hem dom innan man kan airdroppa. Förstår frustrationen. På semestrar när både jag och sambon ska få över alla filmer till en gemensam iPad är det enormt segt att lyckas skicka över om det är många filmer, för att inte säga omöjligt.

Någon som har en lösning så det blir smidigare?

1 gillning

TACK!
Äntligen någon som förstår! :slight_smile:
Ja de låter ju som att din teori skulle kunna vara rätt.

Kan man airdroppa den lokala filen alltså icke högupplösta, utan den som ligger lokalt och inte den som ligger på iCloud, Om man nu skulle nöja sig med det? :thinking:

För egen del handlar det om att jag vill redigera filmerna på en iPad Pro där vi har ett gemensamt konto då vi bara har en iPad. Därav vill jag ju ha orginalfilerna…

svarar mig själv då jag hittade en lösning som fungerar okej till mitt syfte som jag aldrig tänkt på.

Att man loggar in på iCloud.com och där hämtar hem sina filer till filer appen. Kruxet för mig har varit när man ska airdroppa och den tankar hem att om skärmen släcks så stängs hämtningen av.

Via detta tillvägagångssättet verkar det funka bättre! :slightly_smiling_face:

Nu med iOS 13.4 och Mac OS 10.15.4 så kanske iCould files sharing kan vara något istället för AirDrop :wink: