Macradion: Plötsligt händer det

Från sajten:
image

Som en bomb slog Apple internet med storm i veckan och lanserade en ny iPad Pro med ett nytt tangentbord med trackpad. Vi fick en uppdaterad MacBook Air samt mer minne i deras minsting Mac Mini. Hemma hos Mathias strular nätverket och Sonos har rätat ut alla frågetecken kring hur det kommer fungera med gamla och nya enheter i samma hem.

Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får även reklamen helt reklamfri varje vecka! Du hittar podden på bland annat:

Apple Podcasts
Spotify
Acast

Du kan även följa Macradion direkt på Facebook.

2 gillningar

Inte såååååå farligt ändå!

Tycker inte jag heller. Det är ju baksidan så man kommer ju inte se det direkt.

Nej men precis!

En sak till. Fjärrkontrollen skall inte ligga i soffan. Det är därför vi har soffbord!:sunglasses:

1 gillning

Säg det till en treåring!

1 gillning

Lyssna på Marcus. “Smarta grejer” 2.4 och iDevices på 5.0. :+1:t3:

Hör du det @Sevis! :slight_smile:

1 gillning

De vet jag!
När ska ni förstå mina problem? Blir galen snart. Fortsättning följer :rofl:

Min atv-kontroll har försvunnit spårlöst sen jag flyttade för 3 månader sen.
Antar att soffan till slut svalde…
bild

Garanterat soffan :joy:

1 gillning

Kör ni separata 2.4 och 5ghz nät? Det är 2020 nu… :wink:

@Marcus_Attefors & @Hakan_Ander

1 gillning

Yes. Här hemma har jag tre nät. 2.4, 5.0 & ett för gäster.
bild

Har du lösenord till gäst-nätverket?
Jag får ju upp 1 kvarter av nätverk när jag kollar Wi-Fin och känner inte för att låta grannen dra ner min bandbredd.

Givetvis, är bara fördelar med det!

Fördelar som? Har 30-40 devices uppkopplade beroende på tid på dygnet, smarta hemgrejer och allt annat möjligt, mot samma SSID. Bara 31 nu. :slight_smile:

Screenshot_20200326-225532_Deco

1 gillning

Självklart!:+1:t3:

1 gillning

Fördelar som att separera brus från viktigare enheter. Har alla smarta produkter på 2,4 och mobiler, datorer etc på 5.0.

Har full speed på allt och inga uppkopplingsproblem, ser inte problemet. Verkar vara ett Bålsta-problem. :laughing:

1 gillning