Macradion: Plötsligt händer det

Du hsr för lite smarta prylar, Bålsta, där bor jag fasiken inte!

Eller så kan det vara så att jag satt upp mina grejer på rätt sätt och inte har några problem. :wink:
Blandad 2.4GHz/5GHz-miljö är ett icke-problem om man vet vad man gör när man sätter upp grejerna. :laughing:

1 gillning

Utveckla!

Enkelt. Kopplar inte en 2.4GHz-device upp sig på mitt SSID (rätt sällsynt) så disablar jag bara 5GHz temporärt, kopplar upp enheten då endast 2.4GHz är aktiverat, klart. Aktiverar 5GHz och allt är frid och fröjd.

Helt sömlöst med Deco M9 Plus mesh.

Usch nej vad omständigt. Här ansluter allt till ett wifi så får dom välja själv vad dom vill använda för frekvens. Lätt och smärtfritt :smiley: Har aldrig strulat. Kör Google wifi mesh

1 gillning

Har också ett SSID för allt (UniFi Dream Machine). Inte upplevt några problem.

Verkar riktig trevlig :slightly_smiling_face:

@Marcus_Attefors jag har samma nät för 2.4 och 5. Men styr via macadress istället, och tvingar in prylar på 2.4 eller 5 via routern. Fungerar kanon.

1 gillning

Inte länge sen jag provade… Apple TV byte nämligen nät från 2,4 till 5 och tillbaka hela tiden. Så kom jag på att jag kunde låsa alla enheter efter eran podd :+1: Perfekt. Men kanske iaf bättre att ha två nät… eller :thinking: Borde ju samma effekt/lösning.