Macradion: Rund är bättre än allt

Från sajten:
image

I denna veckas avsnitt går vi igenom de allra senaste ryktena kring en helt portlös iPhone 12 och vad fördelarna och nackdelarna med detta skulle kunna vara. Det ryktas även att Touch ID kommer att leva vidare men Marcus är inte lika positivt inställd till detta som Dennis. Mathias har köpt två placebomaskiner som Marcus ifrågasätter och ställer sig frågan om de gör mer skada än nytta.

Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får även podden helt reklamfri varje vecka! Du hittar podden på bland annat:

Apple Podcasts
Spotify
Acast

Du kan även följa Macradion direkt på Facebook.

2 gillningar

:star::star::star::star:

Ett bra avsnitt med dålig avrundning.

3 gillningar

Haha “avrundning” den var bra :smiley:

1 gillning

Tack för kapitel! Dags att stänga av nu…:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 gillningar

Hahahaha

1 gillning

Jag hoppas att Apple har någon lösning i bakfickan för car play om de nu tar bort porten :thinking:

Köp ny bil med trådlös CarPlay :joy::money_with_wings:

1 gillning

Den lösning kan nog skapa en del missnöje :face_with_rolling_eyes:

Japp! Jag tycker de skall släppa ett CarPlay för mobilen/iPad också. Dvs ett nytt UI som går att aktivera i bilen där man får liknande upplevelse som CarPlay.

1 gillning

AirPlay som @Stefan_Sandstrom kan använda på flyget också. Eller, just ja. :face_with_hand_over_mouth:

1 gillning

Det är väl bara att laddaner en ny launcher?.. ajustja

3 gillningar

Har kollat lite på det till Android men inte hittat någon bra. Har du tips på någon vettig?

gillar Microsofts och nova

Jo men där har du ju ingen CarPlay-liknande funktion.

Car Launcher?

Angående runt vs fyrkantigt. Tror det var @DennisKlarin som sa att en cirkel alltid har större area än en lika stor fyrkant. Om cirkelns diameter är samma som en kvadrats sida så är cirkelns area mindre än kvadratens area.

4 gillningar

Fyrkantig är det nya runda!

AA finns ju till Android

Nova Prime är trevlig men kör du launcher på din Note 10 plus?

1 gillning

Ja, det jag menade var att om de skulle göra en rund som är lika hög som skärmen är idag så skulle arean ’killgissningsvis’ bli större än dagens rektangelformade skärm :slight_smile: