Magsafe laddare till MacbookPro 13 tum (2015)

Hej, min laddare till datorn fungerar visserligen, men höljet har skalats av lite och man ser kabeln inuti. Vågar inte använda den utan uppsikt. Tänkte köpa en ny, men hur är det med billigare “kopior” Vilka är säkra att köpa? Finns nån variant på Kjell för runt 500 och några andra ställen ännu lägre pris (lite rea) men den ska helst inte vara en Wish pryl som brinner upp.
1000 för en ny apple laddare känns lite saftigt

PS kan denna vara något? verkar vara original?

Kanske kan chansa lika gärna att hitta en OEM på tradera?
https://www.tradera.com/item/379792447
Vet inte hur bra Wish-kopiorna är men ser etiketten ut som originalet så :stuck_out_tongue_winking_eye:

Den där är för klen till en MBP 13"

https://www.tradera.com/item/380802408

Min från 2012 small till. Jag fick en ny av apple (trots att apple care hade passerat) måste varit någon gång 2016-17… till min 2012 MBPr 15” Ville bara dela med mig av den fina support jag fick. Inte samma situation för dig.

jo, visserligen de där på tradera, men kanske inte så “säkra”? :thinking:

kan man ha en 85 w, fast den jag har är 60? eller blir det lite för bra?

Varför skulle inte Apple original laddare från Tradera vara säkra?

Nja, jag kollade lite snabbt imorse. Länken funkade inte så ja gsökte upp snabbt. Och antingen fick jag upp begagnade (inte intressant) eller nån “ersättningsladdare som det kallades” (framgick ej att det var original ) för cirka 399 eller nåt sånt.
Får kolla igen när tid finnes.

Det fungerar utmärkt!

Hej , jag har en nästan helt ny 85 w originalladdare du kan få köpa f 300:-
[email protected]
maila om intresse finns…

1 gillning

PS, kom på en sak. Om man skulle tejpa sladden med eltejp så att innerkabeln inte syns längre, kan man använda laddaren då?
Laddaren funkar finfint,d et är ju bara att det gått hål på höljet.

Har lagat några med hjälp av limpistol. Lagt ett tunt lager lim på sladden och det har hållit bra :smiley:

Krympslang. Skär upp den och lägg runt omlott, krymp den.