Meater+ är din bästa vän vid grillen

Tänk va många grill öl du får :wink:

1 gillning

Hur rengör ni stickan…? Lite vatten o diskmedel? Diskmaskin…?

Diskar för hand med diskmedel! Maskin tror jag inte är så bra.

Nu kör vi!

BÄSTA VIDEON EVER!!

Haft väldiga problem med att jag tappar kontakten med termometern, men nu vet jag att det är “laddaren/hållaren” som är i kontakt med telefonen. Jag har tidigare oftast haft den på en annan våning.

Vad fint :slight_smile:

Min har tyvärr slutat fungera. Det som håller emot att beställa en ny, utöver pris och att min gått sönder, är tjockleken. Samt att jag ofta kommer över maxtemperaturen när man har locket på i klotgrillen. Drabbas inte ni andra av det? I min weber är det ofta över 275 grader under en period.

1 gillning

Värmevarning får man ibland, mest om man har köttet vid sidan av värmen och ytterdelen hamnar över värmen.

1 gillning

Kan du inte bara reklamera den då?

Låter som du använder den fel.
Vad grillar du som behöver en termometer för långkörning som ska ha 275+ grader?

Känns lite tveksamt på en produkt som är över ett år. Borde jag göra ett försök?

Mina klotgrillar genom åren ligger nästan alltid över 275 under en period när man lagt på det som ska grillas. Detta med en normalladdning av kol/briketter. Kör vi fisk brukar vi ha betydligt mindre kol men den laddningen brukar bli för "tunn" för kött. Vad hamnar du på för temperatur inne i grillen när du lägger på köttet?
Min "teknik" är att ha väldigt varmt initialt och när jag lagt på köttet stryker jag lufttillförseln vilket leder till att temperaturen går ned till en bit över 200. Är det en stor köttbit låter jag det sjunka ytterligare. Men, visst vore det bra om Meater+ kunde klara 300 grader eller att jag hittar rätt nivå så jag landar på just under 275 grader som peak. Det får bli sommarens projekt.. :smiley:

1 gillning

Jag använder weber igrill. där kostar varje termometer någon hundring. Finns en wifi modul också men använder aldrig appen. Man ser tempen på igrill enheten och det är good enough for me.

En kollega har meater+ men jag gillade inte tjockleken och just det att den inte är byggd för att göra stick koll av temp.

sedan vill jag inte ha någon app som sägeråt mig hur jag ska grilla… Im a man, I make fire…

2 gillningar

klar det är 250-300c i grillen.

Ja absolut! Amerikanerna må inte ha lagstadgad reklamationsrätt men de jobbar verkligen med Goodwill :slight_smile:

1 gillning

Jag lämnade in en högtalare igår som är över 2 år.
Vi har ju 3 års reklamationsrätt.

1 gillning

Antog bara att @xms67 köpt den direkt från deras sajt, men är den köpt i Sverige är det ju bara att reklamera där den köptes.

Så du grillar hela köttbitar på 200+ grader?
Eller trycker du in termometern i skivor?

Kör jag en karre, entrecote eller vad som helst i bit går jag inte över 150 grader.

För pizza eller skivor absolut men de använder åtminstone inte jag någon termometer som får sitta kvar i till :slight_smile:

men om man kör en tomahawk på indirekt? då vill jag gärna ha 250-300 i klotet

Stackars kött.

Testa 120-150 grader nästa gång, låt den ligga och vila en kvart medans du drar på lite extra kol/briketter och kör den direkt 1-2 minuter per sida.