Migrera Evernote till Anteckningar?

Sitter och lyssnar på senaste podden och blir sugen på att byta från Evernote till Anteckningar. Går det migrerar alla anteckningar i Evernote till Anteckningar?

Edit: efter tonvis med beröm så nämnde man lite snabbt på slutet att synkningen inte är perfekt…:slightly_frowning_face:. Evernote är 100% på synk och blixtsnabb. Men frågan kvarstår.

Jag har levt någon slags konstant exodus från Evernote till annan obestämd plats i några år nu (har 5 000 anteckningar i Evernote). En viktig detalj i avsnittet som jag inte vet om det stämmer är att anteckningar skulle ha OCR - vad jag förstår finns det bara på engelska. Finns det någon som kan bekräfta eller säga emot? Ping @Marcus_Attefors

Hmm bra fråga faktiskt har inte använt mig av just OCR i notes så vågar faktiskt inte svara på det. Vad exakt är det du vill åstadkomma?

En av de största fördelarna med Evernote tycker jag är just att du slipper märka upp alla dina poster för kvitton och liknande och förlita dig helt på att OCR:en kommer att göra så att du kan hitta dem senare när du behöver dem. Jag fotade länge alla kvitton, fakturor, nyhetsbrev från förskolan med mera för referens och slängde originalen. Det går även att göra med anteckningar, men såvitt jag förstår då utan OCR vilket gör det svårare att bara langa in grejer som med Evernote.

…Jag tror att funktionaliteten finns om man använder anteckningar på engelska, fick upp en puff för funktionen kort i en tidig beta.

Ah ofan, det där lät ju riktigt smart ju! Måste jag kolla vidare på! =)

Körde Evernote tidigare men gick över till OneNote som också har OCR, funkar kanonbra. Som en bonus så är det inte bundet till en hårdvarutillverkare, till skillnad mot Apples Anteckningar/Notes.

https://www.onenote.com/import-evernote-to-onenote

Jag förstår inte hur OCR fungerar i detta sammanhang. Kan du utveckla?