Mobilt bredband

Angående det med storstad vs landsbygd när det gäller bredband så en skillnad jag reagerade på var att när jag letade lägenhet i Göteborg så hade jag som regel större valfrihet på bredbandsleverantör på mitt ställe i Jämtland än här i Göteborg. Här är man oftast låst till en leverantör som föreningen har tecknat avtal och har man tur så innebär det lägre pris men lika ofta så kostar det minst lika mycket.

Med Bahnhof?

Nej, det är A3

Damn you! Trodde jag hade det bäst med 119 kr för 1000/1000!

Vad gör ni med era 1000/1000 linor?

Jag har problem med min 500/500 lina ja! Just nu ser det ut såhär:

Knappt 100Mbit/s in. Får ni dock betala så lite så spelar det dock ingen roll.

Bara för det går, det är ju sällan eller aldrig motparten kan leverera det. Faktum är att de flesta sladdar som följer med folks enheter inte klarar mer än 100 mbit ju :slight_smile:

Internetdela från mobilen …:joy:

Så är det! Jag håller på att gå över på 10GbE i hemmet! Hög tid att göra det. Börjar bli bra pris på det.

Skulle inte skaffa det om jag var tvungen att betala fullpris för det. Få gånger man kan utnyttja det fullt. Enda gångerna som jag maxat linan är när jag laddat ner från Msdn.

1 gillning

Jag brukar maxa min lina då och då. Är la lite som en turbobil. Bra att ha ibland, men oftast så utnyttjar man inte den så ofta. Jag ligger runt 50GB till 100GB om dagen så är en hel del.

Vi fick välja mellan 100 mbit för 99 kr/mån eller 1000 för 119 kr/mån :slight_smile: Det är ofta så för att de skal kunna få ut lite lite till pengar och med tanke på att den totala bandbredden in i huset inte ökar så spelar det ju inte dem någon roll :slight_smile:

vänligen
/P

Själva datat är inte så dyrt har jag fått för mig. Några få kronor TBn typ. Läste det någonstans jag inte minns var dock! Tror det var en VPN-leverantörer som snackade om det på sin blogg. OVPN tror jag det var. Dock inte helt säker.

Här så har man inget val. 1000 MBits är obligatoriskt för alla och de 79:- är inbakat i avgiften till föreningen.

1 gillning

Inget nytt om något test?

Testar jag med min Zyxel-router nu får jag ca 12mbit. Testar jag från samma ställe med min iPhone får jag ca 50mbit.
Vill ha en bra 4g router :neutral_face:

Kanske nått för dig @Thor Du ville väl ha em router med 4g-backup?

Länk

1 gillning

Wow!

1 gillning

Kräver en video recension Thor :heart::heart::heart:

Självklart!

1 gillning

Ta en till mig med så ska jag recensera skiten ur den :wink:

1 gillning

Köpte en Huawei B535 idag med hopp om snabbare 4g. Men nääää :worried: Blir så less :worried: