Musikspelare till Windows

Några som rullar egna filer av musik och har tips på musikspelare till Windows? Ett problem jag har med Windows… Jag hittar inga bra tyvärr.

Musikspelare jag testat under Windows är:

AIMP (den jag kör på idag)
Winamp
VLC
iTunes
foobar2000
Dopamin
MusicBee
Clementin
Groove Music
Windows media player

  • några jag säkert missat.

Jag vill ha något som kan spela upp det mesta i filväg, vara lätt och utan onödiga grejer. Som Cmus typ:

Vad jag vet finns den bara till Linux och Mac. Även Melody gillar jag. Tyvärr för Linux:

Jag sitter oftast på Linux dock, men händer att jag kör Windows också. Så lite tips på spelare jag kan ha missat är välkommet!

När jag spelar musik i hemmet så är det på en Asus TB med Volumio och ett par aktiva Dali högtalare. Dali Zensor 1 AX vilket jag är nöjd med.

Snäppet gamla bilder dock. Orkade inte ta några nya.

Blev osäker var jag skulle lägga denna tråd. Men har ju med musik att göra så lägger in den här. Mod får flytta om den ligger fel!

Om du har provat så många men ingen är nog bra är nog hoppet ute att hitta en som duger.

Tyvärr är det la så :confused:

AIMP är den bästa jag kan hitta så får la vara nöjd. Den är okay, men lite för mycket skit tyvärr i den.

AIMP har växt på mig som fan!

Dom har även ett bra tag-program som hänger med.

Nog det bästa där ute för Windows. Kom en uppdatering nyss så nu går det att spela musik från molnet och även lyssna på podd också.

Väldigt snällt på minne också:

AIMP är laddad just nu med runt 10k låtar.