När är det dags att sluta dricka kaffe på dagen?

Hehe, ja ett heltidsjobb är väl att ta i… Det låter mer än det är :smiley:

Haha :slight_smile:

Dricker ibland kaffe innan sänggång, bara för att jag är sugen på det.
Säker på att det är kaffet? När jag inte kan somna beror det oftast på annat

10-14 koppar dricker ja säkert men aldrig efter kl 15 … har små barn så sova e inte ett problem när
Man väl får chansen … :slight_smile:

Per dag!?

Dricker minst 15 koppar om dagen! Sista alltid efter middagen… :+1:t2:

Hur får ni i er 10-15 koppar! Skulle skaka som ett djur av allt koffein! Blir risig efter fler än fem koppar :joy:

Enkelt ju! Skärp dig nu!

Det är med stor sorg som jag har tvingats sluta dricka kaffe helt! Jag blir så jäkla kass i magen och min halsbränna triggas igång direkt. Jag älskar kaffe, både smaken, de olika utföranden av kaffebryggningen samt själva fenomenet. Det är helt enkelt frekkin lovely men det går inte längre.

Jag har druckit kaffe sedan 2002/2003. Då lärde styckarna på SQM mig hur man skulle dricka kaffe för att slippa somna ståendes på jobbet. Sedan gick man över till kaffe som rördes runt med diverse olika verktyg så som skruvmejslar, leatherman, blyertspennor eller bläckpennor.

Nu nästan tjugo år efter är min kaffemugg död och begraven. Min sista kaffe drack jag i fredags förra veckan. Sorgen är total och saknaden är ofantlig. =(

Mal ditt egna kaffe, det kan hjälpa, har jag läst nånstans för massa år sen

Jobbar i kök vetu kaffekoppen i ena handen o max i andra :slight_smile:

Fy fasen va surt :frowning:

Styrkekramar :hugs:

Jag drack en till två koppar var 45 minut när jag jobbade inom psykiatrin. Man tar den paus som är socialt godkänd, därför det röktes så mycket inom restaurangbranschen tidigare.

Haha, sitter ju själv så…

Det här med kaffe och inte kunna sova är väldigt individuellt. Själv har jag inga problem att dricka kaffe precis innan jag går och lägger mig. Ligger nog i generna. Min far kan vakna på natten och gå upp och dricka en kopp.
Men @Esse du får väl laborera lite. Testa att inte dricka överhuvudtaget några dagar. Det kanske inte beror på kaffet alls att du har svårt att sova…
Sömnproblem är ju en hel vetenskap och många olika orsaker. Den största orsaken är ju stress.

Kan vara brist på olika saker också - fått nya B12-vitaminer utskrivna och lite annat näringstillskotsjox. Kroppen gillar verkligen inte att gå ner i vikt.

Har du sett nya b12 eciggen … :zipper_mouth_face::joy:

Seriöst, är det ens möjligt att få det i rökform? :slight_smile:

Ja helt sjukt ska se om ja kan hitta de , såg nå på insta om de :joy:, o allt som sägs på nätet e väl sant …