När är det dags att sluta dricka kaffe på dagen?

Men då får du ju inte färskt kaffe?.

Det är en av anledningarna vi kör Nespresso… Tycker en kanna kaffe som står i +30 min inte smakar så jäkla roligt.

Oh, jag är mer den typen som blandar in så mycket mjölk så möjligt så kaffet inte skall smaka :slight_smile:

Ååååååkej…

Funderar på koffeinfritt efter lunch?

Koffeinfritt! Då kan du lika gärna hoppa över kaffe.

Frår man aldrig vara lycklig??

Men sluta… Det är inte kaffe

Skall göra en recension inom kort :slight_smile:

Har också funderat på koffeinfritt ibland faktiskt!

Nu börjar denna diskussion balla ur… Koffeinfritt?:stuck_out_tongue_winking_eye:

Helt meningslöst trams.

ja. Allt känns jättekonstigt nu. vi började prata kaffe och nu hotar esse med att göra en recension på koffeinfritt blask

Där va den ju :joy:

Kör Bulletproof coffee ett par dar i veckan istället för frukost - bootar om ämnesomsättningen och håller mig i ketos!

Så nice! På vilket sätt hjälper det till med ketosen undrar jag? Håller på att experimentera med ketos just nu :smiley:

Så nu har vi två personer som kommer springa runt på bygget, mumla konstigt om ketosrage och vara allmänt buttra, du och @Thor :smiley: !

Ketos är livet!

nej…

Det började nog med att vi tog bort snabba kolhydrater för typ 10-15 år sedan, första GI-racet, men de senaste åren har jag undvikit nästan alla kolhydrater och hämtar energi från fett istället. Undantagen handlar om någon enstaka pilsner (#levalife) och ngn näve ris eller frukt då och då (för att mata matsmältningssystemet).

På en generellt kolhydratsnål kost kommer jag snabbt in i effektiv fettförbränning (ketos) efter en intermittent fasta (16h utan mat). Pigg och lätt i kropp och skalle. Ingen besvärlig hunger. Kaffe med kokosolja är som en druvsockerinjektion för mig!

Ketos? Dags att stänga denna tråd om kaffe!:wink::stuck_out_tongue_winking_eye: