Netflix kommer inte vara en del av Apples streamingtjänst

Från sajten:
Netflix kommer inte vara en del av Apples streamingtjänst | Teknikveckan


image

Nu är det inte så lång tid kvar tills Apple ska hålla låda igen och mycket tyder på att det är deras nya streamingtjänst som kommer visas upp.

Apple jobbar redan på en hel del egenproducerat material på streamingtjänsten men bolaget kommer med största sannolikhet även ha material från andra bolag där HBO och Showtime mer eller mindre är bekräftade. Men en sak som inte kommer finnas på tjänsten är Netflix egna produktioner, det meddelar Netflix VD, Reed Hastings i en intervju.

Netflix vill istället stå på egna ben och detta känner vi redan av i Apples TV-app där mycket av Netflix egna utbud saknas. Apple kommer hålla låda måndagen den 25 mars och då får vi se hur de har planerat att deras steramingtjänst ska sticka ut från en redan etablerad och stor marknad.

Via Macrumors

1 gillning

Känns väldigt väntat. Varför skulle Netflix vara intresserade av detta? De står starka på egna ben så de behöver ej Apple. Det är Apple som ska försöka jag dom med egna originals osv

1 gillning

Instämmer, var väntat…

Apple borde nog ha köpt upp Netflix. Blir nog svårare att köpa Netflix nu pga konkurrenslagar, när de själva drar igång en liknande tjänst!

Tror inte det hade gynnat någon - bättre att skapa sin egen prägel på det.

Tror ni att Apple kan matcha netflix inom ett par år? Jag älskar verkligen Netflix och det mesta är riktigt bra.

Är det någon som har kapitalet för det så är det ju Apple! Det enda som oroar mig är att de inte kommer ha våld och andra hemska svordomar i sina egna produktioner.

What about sex?!

Nej jag tror inte att Apple har en chans mot Netflix och jag tror inte heller de går mot samma målgrupp.

Vilka vill Apple nå då till skillnad mot Nettan?

Soccermoms!

Men dom gillar väl Fifty shades of ångest och alla dom där filmerna, det är ju tokkört för Apple att skapa något sådant.

Jag tänker på 7th heaven-personer. Där jesus var inblandad i graviditeten!

Hahaha

Låter som att denna tjänst inte blir nått för mig, inte om man ska lyssna på esse iallafall… :joy:

Har du sett Love Death Robots?!

Nope

Ditt djur! TITTA!

1 gillning

Esses ord är lag! :joy::sunglasses:

Såg rätt coolt ju, vart kan jag se den?