Netflix vill visa serierna i högre hastighet

Från sajten:
Netflix vill visa serierna i högre hastighet


image

Netflix har i liten skala testat något nytt för att få folk att konsumera mer tv-serier. Det är att kunna se serierna i högre och lägre hastighet. Alla som lyssnat på podcast känner till det här tilltaget, Uppspelningshastigheten ökas och man kan snabbt plöja igenom ett gäng poddar på kort tid.

I Netflix fall så är det bara i Android-appen som funktionen skeppats ut i liten skala. Det har då varit möjligt att spela upp serien mellan 0,5 gånger eller 1,5 gånger originalhastigheten.

Om någon faktiskt skulle vilja plöja igenom hela Brooklyn NineNines fem säsonger och missa en massa pinsam tystnad återstår att se. Netflix samlar fortfarande in feedback på tilltaget. Men redan nu har Judd Apatow sagt att han kommer ta strid för att regissörerna och producenternas verk inte ska bli manipulerade på det här viset.

No @Netflix no. Don’t make me have to call every director and show creator on Earth to fight you on this. Save me the time. I will win but it will take a ton of time. Don’t fuck with our timing. We give you nice things. Leave them as they were intended to be seen. https://t.co/xkprLM44oC

— Judd Apatow (@JuddApatow) October 28, 2019

Brad Bird (Simpson) hänger på i kören och säger ”ytterligare en spektakulärt dålig idé och ytterligare en nedskärning av den redan blödande bioupplevelsen. Varför stödja och finansiera filmskapares visioner å ena sidan och sedan arbeta för att förstöra presentationen av dessa filmer å andra sidan???”

Whelp— another spectacularly bad idea, and another cut to the already bleeding-out cinema experience. Why support & finance filmmakers visions on one hand and then work to destroy the presentation of those films on the other??? https://t.co/T7QdYAQGHU

— Brad Bird (@BradBirdA113) October 28, 2019

Netflix i sin tur har gått ut och gjort ett förtydligande kring att det här är en funktion som funnits sedan tidigare på DVD-spelare och något som deras användare efterfrågat.

Netflix speed

Via: SVT

 

Nja! Inget för mig!

Jag skulle gärna se detta implementeras.

Jag tycker detta låter helt värdelöst för spelfilm. Dokumentärer kan det väl möjligen användas till.

Tycker det låter helt galet också! Men finns det folk som vill ha det så låt dom kika på skiten i snabbare fart! Jag tycker det skulle förstöra hela filmen/serien. Även dokumentärer!