NFL 2019/2020

Försäsongen av NFL har dragit i gång och i årets säsong av HBO-dokumentärserien Hard Knocks får vi följa Oakland Raiders sista dans innan flytten till Las Vegas.

Serien hade premiär på TV3 Sport i går kväll, med repris i dag kl. 12:50, och avsnittet läggs ut på Viaplay på måndag.

Avsnitt 2 ute nu på Viaplay. Kul serie som rekommenderas även om man inte är insatt i amerikansk fotboll.

Läser NFL-guiden och längtar efter riktiga matcher.

Äntligen söndagskväll och amerikansk fotboll igen.
Någon annan här i bubblan som är intresserad? I Sverige kan vi se utvalda NFL-matcher på TV3 Sport och Viaplay. Övriga matcher går att se med NFL Game Pass.

1 gillning

Efter att ha bott sex år i Boston är jag helt nere med NFL (och såklart en Patriots fan).

Den matchen var ju Sunday Night Football igår så jag stannade inte uppe halva natten men kollat highlights nu på morgonen. Man ska inte säga nå’t efter vecka 1, men det såg ju rätt bra ut för TB12 & co.

Äntligen söndag igen. Ska försöka låta bli att vara vaken halva natten som förra söndagen.

Vad har du för favoritlag?

Jag är en neutral åskådare och har inga favoriter i NFL, till skillnad mot i alla andra sporter jag följer. Det är faktiskt skönt.

Chicago Bears är det som gäller här :muscle:

Tycker det är svårt att följa sport utan att utveckla en favorit. Om inte annat bara för att ha någon känna med, vare sig det går bra eller dåligt.

Jättedålig koll på Bears faktiskt.

Det finns ju vissa lag/spelare/tränare som man gillar mer än andra så klart.

Det är ett tufft jobb att vara Bears-fan, man kan väl säga att det är tur att man inte kan bli nedflyttad till en lägre division i NFL :grinning:

Ni får hoppas att det inte tar lika lång tid som för Chicago Cubs att vinna World Series igen (det tog 108 år).

Sant, det tog ju “bara” 100 år…

Galet slut på matchen mot Broncos.

1 gillning

Kan tänka mig det. Att vara Patriots fan är nästan tråkigt enkelt. Men efter att ha bott sex år i Boston har jag inget val. Och lite hatad blir man ju.

Igår kunde man ju lika gärna sluta titta i halvtid för det fanns inte en chans att Dolphins skulle kunna hota. Men dom är ju också kanske sämsta laget i NFL just nu. Resten av säsongen bli knappast så enkelt.

I övrigt är en av dom saker jag gillar mest med NFL att grundsäsongen är 16 matcher. Till skillnad mot hockey (för att inte tala om baseball) så finns det inga oviktiga matcher.

Fast i NHL går väldigt många lag till slutspel till skillnad mot i MLB. Skulle säga att matcherna är mycket viktigare i MLB än i NHL.

Jo, kanske men 162 matcher i grundserien… Men jag ska villigt erkänna att jag inte förstår baseball…

Men NFL var det ju tråden handlade om, förlåt att jag gick off-topic.

Vad tror ni? Vilka är i topp framåt december?

NFC East: Eagles
NFC North: Packers
NFC South: Saints
NFC West: Seahawks

AFC East: Patriots
AFC North: Ravens
AFC South: Texans
AFC West: Chiefs