NFL 2019/2020

Kul och svårt det där. De flesta divisioner är ju rätt tajta. Lite lag inom parantes för jag inte riktigt kan bestämma mig... Men många frågor; kan Steelers klara sig utan Rothelsberger? Hur fantastisk är Mahomes? ...

NFC East: Cowboys
NFC North: Packers (Vikings)
NFC South: Saints (Falcons)
NFC West: 49ers (Rams, Seahawks)

AFC East: Patriots
AFC North: Bengals (Steelers)
AFC South: Colts (Titans)
AFC West: Chiefs

Jag tycker att Vikings gjorde en riktigt bra match mot Packers, tufft att ligga under med 21-0 efter första quartern men gjorde det riktigt bra efter det.

Det blir tufft för mina Bears att hävda sig i den divisionen trots segern i slutsekunden senast mot Broncos.

Såg inte den matchen man jag tycker Vikings har varit på gång i ett par säsonger. Men hur slår man Aaron Rogers?

Ja, Bears får det inte lätt alls.

2-1 för Bears så långt är verkligen inte tokigt.

Min tredje Patriots-match var lika dominant som dom två första (även om slutställningen inte riktigt ser så ut). Men än så länge har det knappast varit tufft motstånd direkt.

1 gillning

Känns som om det är fokus på antingen offense eller defense i år så långt. Buccaners-Rams 55-40, Cheifs-Lions 34-30 etc. Eller Stars-Saints 10-12, Patriots-Bills 16-10…

Inte så spektakulärt med bra defense, men kul att kolla på även det.

Härligt med NFL i London efter trekaffet.

Ibland är det rätt ok att jobba natt, NFL redzone på Viaplay blir det några timmar nu, sen blir det NHL.
bild

Då var vecka 8 slut efter ännu en förkrossande seger för mitt Patriots.

Har ni några tips på svenska NFL-forum förresten? Vi kan ju inte vara dom enda i Sverige som följer amerikansk fotboll…

Wildcard-matcher i kväll/natt:

Houston Texans–Buffalo Bills kl. 22:35 på Viasat Sport Extra/Viaplay

New England Patriots–Tennessee Titans kl. 02:15 på Viasat Sport Extra/Viaplay

1 gillning

Vilken första wildcard match…märks vilken skillnad det är med en trygg QB till slut! Watson var magiskt sista halvan av matchen.

Nu blir det att sova och kolla på Pats vs Titans i efterhand imorgonbitti.

1 gillning

Den här (!):

Wild card-matcher i kväll

New Orleans Saints–Minnesota Vikings 19:05 på Viasat Sport Extra/Viaplay

Philadelphia Eagles–Seattle Seahawks 22:40 på Viasat Sport Extra/Viaplay

Den är nog mer tur än skicklighet men stark i kroppen är han.

Var ju inte en sämre andra wildcard match måste jag säga.
Inte en chans att TB slutar nu😀

Vem tror du/hoppas du står som segrare tillslut då?

Jag trodde på Eagles och Ravens i början av säsongen så jag får väl stå fast vid det. Jag har inget lag i NFL annars. Gillar att följa sporten som neutral åskådare.

1 gillning

Samma här, inget speciellt lag utan njuter bara av bra matcher och sporten i sig.
Har iof börjat få ett gott öga till Chiefs och Mahomes så får väl hålla en extra tumme för dom.

1 gillning

Söndag och NFL igen. Chiefs borde vara favoriter i matchen som börjar nu.

Haha, vad händer? :rofl:

Katastrof, Chiefs gör alla misstag man kan göra! Ser minst sagt tufft ut :man_facepalming:

Vilken sjuk match! Nu är det spännande igen.

Ja vad händer! Säsongens bästa match så här långt.
Mahomes är grym!