Nu går det att förhandsboka Volkswagen ID.3

Från sajten:
https://teknikveckan.com/bilar/nu-gar-det-att-forhandsboka-volkswagen-id-3/




Idag öppnas portarna till förhandsbokningen av Volkswagens första medlem i deras ID-familj som består av enbart elbilar.

Modellen heter ID.3 och det går att välja på räckvidder mellan 330-550 km och priset kommer starta en bit under 30 000 Euro. Alla som förhandsbokar bilen kommer även få gratis laddning under ett år och det släpps även en specialversion av bilen kallad ID.3 1ST. Den får en räckvidd på 420 km och ska ligga strax under 40 000 Euro, endast 30 000 bilar kommer att tillverkas av specialversionen.

ID.3 kommer att gå i produktion i slutet av 2019 och de första bilarna kommer levereras i mitten av 2020. Volkswagen meddelar även att svenska priser kommer att presenteras inom kort.

Källa Volkswagen

Sign me up!

Har ni affiliate länk på den? :wink:

Skulle absolut kunna vara ett alternativ även om jag hellre sett en SUV eller kombi. Sägs dock att denna kommer vara rymlig som en Passat, antar att man menar kupéutrymmet då för bagaget ser ut att bli lidande pga karossen.

Spännande att svennebanan-elbilen äntligen är här!

Annars finns ju redan "svennebanan" elbilen. Kia Niro EV.

Ja, sant, den finns ju också.

Btw, här finns en provkörning en tidig provkörning av prototypen. Är tydligt "annoyingly amazing" OCH "truly amazing" :slight_smile:

1 gillning

Låter som esse

Reserverad

Attans , ja var helt inställd på att boka buzz idag … men den kom inte med i detta släpp … :joy: men ja ska iaf dit kl 20 o se vad dom avtäcker :cowboy_hat_face:

Lite nyheter kring ID.3

Kan du sammanfatta? :grin:

Dyr (börjar på 435’)
Inget takräcke
Ingen dragkrok
Innerutrymmen som en passat
Känns inte ”elbilssnabb”

Off topic:
Enligt vw-folket kommer dieselbilar att gå upp i pris med 5000-10000€ pga Euro 7

1 gillning

Vad synd att den inte är elsnabb :frowning:

Jag kommer provköra den snart, det skall bli spännande.

1 gillning

Då vill jag be dig att reflektera över däcksbuller. Men jag gissar att du kommer att få provköra ”värstingen” med 20’ hjul. Vilka per automatik brukar bli bullriga, gäller dock ej e-tron.

Det lär vi märka :slight_smile: Det är nog förproduktionsbilar också så oklart hur slutisolerade de är också.

Fast vägbullret beror nog mer på bussningar och liknande än isolering. Men det där kan nog @RolexJocke bättre :wink:

Jag har ju en sån här “sound booster” under min Amarok som sitter original på en den VAG elbilar. Då kan du få en hel del olika kul avgasljud som lätt överröstar bilens original buller. :joy::joy:

1 gillning

så… du har en grej på bilen som gör att den låter ännumer?

Jag fattar inget heller?:joy:

Japp. Lite kul måste man ju ha. :joy::joy::joy: