Nu har det hänt något med mina AirPods Pro!

Nu funderar jag på om jag börjar bli helt störd på riktigt!?

Sedan några dagar tillbaka så har jag börjat få “återresonans” i mina AirPods Pro. Vad är då detta? Jag vet inte den korrekta tekniska termen, men alla steg jag tar, alla lågfrekventa ljud som finns runt omkring en (motorljudet i bilen, om jag slår i armen i skrivbordet, om jag knackar mig själv på huvudet etc etc) hörs extra mycket i lurarna!?

Så här var det defintivt inte när jag köpte dem! Det är som att det plötsligt kom för en till två dagar sen. Hur skumt som helst.

Jag tyckte att AirPods Pro var fantastiskt bra (läs: marknadsledande) på att inte återge ljudet av mössan som ligger mot lurarna, men inte nu längre, nu hör jag detta ljud återgivet som i vilka NC-lurar som helst!?

Jag fattar ingenting…!? :confounded::crazy_face:

Du har aktiverat transparens :slight_smile: Stoppa in dem i öronen och håll ett tag på ena skaftet. Eller dra upp control center och tryck hårt på volymkontroll :slight_smile:

1 gillning

Nej det är inte det. Har provat alla tre lägena, har även fabriksåterställt lurarna men det hjälpte inte.
Skulle naturligtvis skrivit det i mitt inlägg. :man_facepalming:

Tack ändå för input! :+1:

Tillägg; Jag kan höra min egen puls. Det är som att lurarna har aktiverat någon extra form av NC. Det har inte kommit någon Firmware-uppdatering nyligen? :thinking:

Efter att varit nära ren galenskap, och total omöjlighet att använda mina Airpods Pro, så hittade jag denna tråden på Macforum; Hearing the “thump” of my own walking while wearing new AirPods Pro | MacRumors Forums

Nu, när jag har gjort rent lurarna, låter de som nya (eller t o m bättre) igen! :smiley:

2 gillningar

Hej, hur gjorde du rent dom? Jag blir galen!
Mvh Lasse :slightly_smiling_face:

Tryckluft. :slight_smile:

Ta bort plopparna.
Ta lite T-röd på en bomullstop och tvätta gallret både på plopparna och själva lurarna.
Trycklufta (fint svenskt ord) plopparna genom gallret, så att det blir torrt och all smuts är bortblåst (även smuts som man inte ser verkar påverka ljudet).
Trycklufta sedan på det svarta gallret på själva luren.

Clean, listen, sleep, repeat.

Kanon! Tack carlsson :slight_smile:

Varsågod. Man blir trött på detta efter att man gjort det var tredje dag i en månad dock.

Och såna tekniska problem jag har. Allt för ofta som jag inte kan svara i lurarna… De ligger på skrivbordet, det ringer, jag trycker in dem i öronen. Inget händer. Ingen kontakt med telefonen, inget funkar. Måste svara i telefonen, och prata utan lurar. Hatar prata utan lurar!
Mina sämst spenderade 3000,- hittills tror jag.

:worried:

kan man inte reklamera?

Låter som du fått ett måndagsex

Jo, jag ska dra ner till MacForum nån dag och fråga vad man kan göra.
Men de köptes på MediaMarkt, och då känner jag direkt att det blir jobbigt…

Jag har fått något liknande med mina AirPods Pro. Vänstra hörluren har börjat “skorra” i brist på bättre ord. När man bara rör huvudet så skorrar det eller man petar på den.
Detta är i lägena transparens och Noise cancelling. Sängar man av dem så låter de som vanligt.

Testade också “passform” testet. och den vänstra säger att man ska justera den nu. dttatrots att den med samma plopp alltid varit grön.
Nån som vet vad det beror på? Testade precis att rengöra och tryckluft utan resultat. amt att starta om telefon och ta bort kopplingen till airpodsen och para ihop igen

Välkommen i klubben. Jag hade samma problem med mina AirPods Pro. Skorr i vänster lur. Märktes som mest när det blåste lite ute. Chattade med Apples support och de hänvisade till auktoriserad service provider eftersom Apple store här i Malmö har stängt pga corona.

ASPn lyssnade lite och på 5 minuter hade de bytt båda mina lurar - no questions asked.

1 gillning

Tackar, bokat tid för samtal hos Apple, så får vi se vad de säger. Hoppas att man kan skicka dem, för jag har nog ingen service provider i närheten.

Fick efter en chat en ny hörlur skickad. När jag fick den så märkte jag att även högra airpoden knastrade lite, hörde inte det när jag reklamerade den vänstra, för att den var så mycket högre. Men var märkbart med en ny lur. Återigen, kontakt, två dagar senare ny hörlur. Så här var Apple snabba och bra på support… Har varit det de tillfällen jag har testat deras support.
Nytt problem nu. Höger AirPods ansluter nästan aldrig till telefonen när man tar ur den ur fodralet. Grrr.
Så jag får stoppa ner den i fodralet igen och ta upp den. Vänster har inga problem. Har resterat flertal gånger…
Ny kontakt med Apple, så nu fick jag resetta tillsammans med dem, men avvakta om problemet fortsätter.

Tänkte beställa dessa, nån mer som vill ha ? Recension: Aurik Elfriede gör att våra AirPods Pro sitter som berget

Beställde precis :man_shrugging:t2:

1 gillning

Jag oxå. Beställde 2 par. Så om nån vill köpa sen så säg till

1 gillning

Beställde du en specifik storlek eller kit med s-m-l?