Nu kan du deklarera

Från sajten:
image

Genom att deklarera med appen, webben eller SMS får du pengar tillbaka i början av april.

Idag öppnades möjligheten att deklarera, har du inga ändringar räcker det med att skicka in ett SMS annars kan du fixa det hela via appen eller Skatteverkets webbsida.

Om du är nöjd med de siffror som är skickade till dig och godkänner via de tre sätten ovan kommer pengar på ditt konto någon gång mellan den 7 och 9 april. Vid korrigeringar är det 9 till 12 juni som gäller.

Detta gäller förstås bara om du faktiskt skall få pengar tillbaka.

Redan fixat :slight_smile:

1 gillning

Än hur jag gör får jag betala i december :slightly_smiling_face:

Hur många tar fram årsbesked, kontrolluppgifter och stämmer av? Någon som råkat ut för att förtryckt information någonsin varit felaktig?

Gjordes igår kväll. :slight_smile:

Aldrig varit feltryckt under mina decennier jag deklarerat.

Nej men så fort en är ute och reser så finns det ju lite avdrag att göra.

Jag reser en del men har aldrig satt mig in i det. Resekostnader betalas fullt ut av min arbetsgivare och vi kör inte med traktamenten eller dyl.

Klart

Njae, beror på hur företaget hanterar det.

Lär bli att göra den svenska klar till helgen och ta den norska. De är lite segare där på andra sidan kölen.

Vem betalar maten?

Jobbet. Reseräkning på faktiska kostnader för mat, resor, hotell mm.

Då har du inte så mycket att hämta nej :slight_smile:

Får tre år sedan hade en tidigare arbetsgivare gjort ett misstag och skrivit mitt personnummer istället för det rätta. Det gällde en person med samma namn som mig så de hade blandat ihop oss av någon anledning. Det resulterade i att jag enligt Skatteverket fått den killens lön utan att betala skatt, så jag skulle betala 120 000 kr i restskatt :flushed: Den tidigare arbetsgivaren löste dock det hela väldigt snabbt.

Aouch, skönt att det löste sig!

Jag har fått förtryck utdelning från bolag jag inte är involverad i. Det krävdes en del telefonsamtal för att bli av med.

2 gillningar

Fixat :slight_smile:

Klar. Nästan 30 papp in på kontot…:clap::clap::clap:

1 gillning

Jag som var glad för mina 6300 :joy:

1 gillning