Ny iPod touch - kommer i sex nya färger

Från sajten:
Ny iPod touch - kommer i sex nya färger | Teknikveckan


image

Apple överaskar genom att lansera en upphottad version av iPod touch. Det vi får är samma skal som tidigare vilket alltså ger oss en hamknapp och tämligen stora vita ytor.

Skärmen är därmed fyra tum men på insidan hittar vi A10 Fusion-chipet vilket ger den samma prestanda som iPhone 7.

Tanken med återlanseringen är antagligen att ha en liten film och spelenhet för Apples kommande prenumerationsttjänster.

Det hade dock varit nimt med möjligheten till eSim i den så den kunde vara uppkopplad överallt, men då utan möjlighet till samtalsfunktioner.

Det går att ansluta både lightning och vanliga hörlurar till den.

Nya iPod touch börjar på 2700 kronor och då har du 32 GB utrymme, vill du ha 128 GB utrymme får du betala runt 4000 kronor och slår du på stort och betalar 5300 kronor får du 256 GB utrymme.

Färgerna du har att välja mellan är rosa, blå, röd samt de traditionella silver, guld och rymdgrått.

iPod:en går att beställa via Apple.com i detta nu.

Älskar när man kan trycka på skinkan! :rofl:

Fattar inte.

image

Vore fint om Apple uppdaterade OS:t och gav stöd för CarPlay på iPod Touch. Då kunde man stoppa en i bilen, koppla WIFI till hotspot på telefonen (i fickan) och “fejka” trådlöst CarPlay…

Hehe tokigt :slight_smile:

Hade inte en riktigt liten spelare känts mer vettigt? Om man ska ut och springa eller på gymmet är ju en liten spelare det man vill ha om man nu inte vill släpa med telefonen?

Jag misstänker att målgruppen är barn som ska spela spel etc.

Men kan absolut se att det finns en marknad för en riktigt liten spelare. Min fru hade en vattentätad iPod shuffle för att simma med som pajade för något år sen och det finns få trevliga alternativ.

Hade älskat en nano gen 6 med Wi-fi och podcast stöd, hade varit perfekt på jobbet, för att spara på telefonens batteri :slight_smile:

Åh, iPod Touch är go!!

Ja faktiskt :slight_smile: Hellre en sådan liten rackare!

1 gillning

Liten rackare :heart::heart:

applewatch?

Hur många liv har iPod Touch?
Jag har en generation 6 som jag älskar. Det är underbart med en liten, tunn ios enhet som inte tröttar ut handleder eller underarm. Den väger ju absolut ingenting.