Nya gratisspel till Stadia Pro

Från sajten:
https://wp.teknikveckan.com/nya-gratisspel-till-stadia-pro/

Metro Exodus och Gylt är februari månads gratisspel för alla Stadia Pro-användare.

Google Stadia börja bli varm i kläderna och Metro Exodus är mindre än ett år gammalt spel som nu blir tillgängligt gratis till alla Stadia-användare. Detta då alla Stadia-användare för närvarande är Pro-användare i någon månad till. Det kostnadsfria abonnemanget är inte igång ännu för någon. I Metro Exodus lämnar du Moskvas tunnelbana och ger dig ut i vildmarken i ett kritikerrosat open world-spel.

Gylt är det första exklusiva spelet till Stadia och där får vi spela ett litet barn som skall lösa pyssel i en ganska så utsatt position.

 

Metro är enda spelet än så länge jag köpt till Stadia, Gylt ska testas innan mitt Pro går ut i slutet av nästa månad. Skeptisk till nu om jag ska betala vidare.

Hur känns det att ha betalt för något som nu blir gratis? Intressant krock som ju inte de andra riktigt har problem med då spelen på de plattformarna funnits så länge och de kan välja och vraka bland den gamla katalogen.

Samma sak har säker hänt 100 gånger för mig med PS+
Jag kommer ju ändå ha kvar spelet även då jag inte längre har Pro. (för det är väl som med PS+ att man inte kan spela spelen sen när man inte betalar?)

Tror jag kommer överleva, känns rätt okej ändå. =)

Ok!

Själv har jag insett att jag kommer satsa på just Stadia så jag kan spela samma spel på Mac och Teven. Framförallt Destiny.

Säger upp PS+.

1 gillning

Kör med främst PC, men har även en PS4 Pro och Stadia för de exklusiva titlarna. Med det kan man spela allt värt att spela.
Avslutade också mitt PS+ denna månaden, kanske lika bra fortsätta med Stadia Pro då…