Ok, iTunes försvinner i Catalina

…och ersätts av Musik, Podcaster och TV.
Men var hamnar all filmer man köpt då? Ska dom in i TV-appen?

Yes…

Det var Itunes (på Windows) till min iPod år 2006 som fick mig ta beslutet att aldrig mer någonsin använda något från Apple. :grinning:

1 gillning

Heheh - Apple har varit lika dåliga på att göra Windows-mjukvara som Microsoft på att göra Apple-mjukvara. Fachinerande - vi minns ju alla Fake metal-utseendet på QuickTime på Windows. Horribelt Apple, horribelt.

Tja, tycker Onedrive och Onenote är super…

Menade mer dåtid, när Onedrive och Onenote inte fanns, inte ens Outlook fanns utan man hade sin egna Entourage.

Framförallt var det ju ett Office-program där Excel saknade mycket av det som gjorde Windows-versionen bra. Men framförallt såg det ut som en påse skridsko.

Det sämsta i mitt tycke med Onedrive är att det är så slött att ladda upp filer på. Försökte ladda upp min musik en gång i tiden där. Skulle ta veckor. Google Drive tog några timmar bara.

Gjorde ett test på 99 för ett tag sedan. Såhär såg det ut då:

OneDrive:

iCloud:

Google Drive:

Ska man ladda upp mycket och stora filer är det viktigt med fart också. Jag antar att Googles servrar finns i Sverige och dom andra i andra länder.

iCloud ligger nog i Kina.

Det ligger i molnet!

Japp, varken Onedrive eller iClod är för att skyffla många och/eller stora filer Men bra för tex dokument etc där man vill ha åtkomst överallt.

Google Drive är riktigt bra på det men jäkligt fult gränssnitt på webben. Är det jag har störst pren. på, 2TB, iCloud 200GB och Onedrive 122GB

Det finns en app för Google Drive dock!

Jag tycker dock det ser ganska snyggt ut:

Jag är dock van att jobba med dator och mappar.

Jo, det är jag med, men så där ser det inte ut på min websida via Macen.

Det där ser ju mera ut som Windows och det hade jag varit nöjd med.

Dom jag hittar för Macen på MAS är inte för mig som bara skyfflar data och har den mest som extra backup…

Varför valde du inte iCloud :wink:

Nu får du hänga med i svängarna…
@anon75927519 använder inga Appleprodukter.

2 gillningar

Jag gjorde dock en upload på iCloud också för lite test. Tyvärr ganska slött!