Om ni skulle köpa router idag

Men om man behöver flera APs så är väl det ett mesh-nätverk också? Enda skillnaden är väl att kam köper ett kit som funkar och är lätt att installera?

Mesh e enkelt !! Som för mig tex när ja bara vill att de ska funka o inte e nå intresserad av routers/ nätverk allt de där som bara ska flyta funka :man_shrugging:t2::relaxed:

1 gillning

Yep. Och köper till fler om man vill ha än bättre täckning.

Fungerar la också med mesh! Jag tror vi har lite olika syn på nätverk dock! Jag vill ha min kontroll och mina inställningsmöjligheter! Det gör det dock lite svårare för dom som inte är lika bra på nätverk! Jag går ju kabel alla dagar i veckan framför WiFi också.

1 gillning

Jag tror dock @pjnorman skulle klara sig på något så billigt som en ER-X + ett par billiga AP.

250/250 är ingenting! Lite Netflix, spotify m.m. Inte så mycket uppkopplat på sitt nätverk!

Grejen är när man får lite last på det. Då tror jag dom flesta mesh-nätverken kommer få problem!

2 gillningar

En USG 3p och två AC-PRO från ubiquiti. Enterprise prylar, billigt. Stabilt som fan.

4 gillningar

Mesh funkar perfekt för mig. Jag är så där lagom otekniskt och med ett meshsystem får jag bra täckning på alla tre våningar och på altanen. Kör Asus Lyra och de fungerar bra. Varför jag är nöjd? Bra fart, lätt att installera och bra täckning. Men lite dyrt.

2 gillningar

Ubiquiti UniFi Security Gateway och några Ubiquiti UAP-AC-LITE alt Ubiquiti UAP-AC-PRO

Riktigt bra prylar till bra pris!!

3 gillningar

Lite sugen på denna Ubiquiti Amplifi hd - ac1750 men jag som är en gammal bakåtsträvare och har fast ip telefon ser att denna router inte har ingång för denna. Hur löser man detta? Jag antar att den inte har dect. Eller är det bara att säga upp den fasta telefon.

2 gillningar

Jag kör samma, sjukt bra grejor! Telefon? Du har ju en iPhone… :wink:

Som sagt ja köpte detta bara för o slippa koppla / mecka , så ja vet faktiskt inte … @Sevis kan ha ditt svar han e mästare på denna :+1:t2:

1 gillning

Blicka framåt nu istället :sunglasses:

1 gillning

Jag får väl blicka framåt, det är ju ett bra tillfälle att göra sig av med den för i ärlighetens namn används den inte så mycket.

Sån där telefon har jag inte använt på 20 år :joy:

Du vet vad som gäller för riktigt bra nätverk. Kör dom flesta grejerna du listar där. :+1:t3:

1 gillning

Varför är jag inte förvånad? :rofl::joy:

Det går ju fan inte scrolla i Max menyer med en bakelit telefon. :joy::rofl:

1 gillning

Fan jag föll för grupptrycket. :rofl::joy:

2 gillningar

De som inte funkar på en Max meny är inte värt ens 5 öre :joy:

Så bra!

1 gillning

Nu har du lurat på minst 5 pers denna :joy:, bra skit :wink::innocent:

2 gillningar