Om ni skulle köpa router idag

Säger som många andra Ubiquiti har bra produkter.
Många kommuner använder deras produkter på ex skolor med stora mängder anslutna användare utan problem.

Om du kör med iPhone hemma så är de mindre idé att köra mesh. iPhone håller sig gärna kvar nog så länge på en AP med kass täckning trots att de finns en AP med klart bättre mottagning 5cm från telefonen. Ett bekymmer som funnits i många år som endast ex: dyrare Cisco produkter anpassade för företag kommer runt. Smärtar att säga med Android har inte samma bekymmer :flushed: där funkar mesh klart bättre

2 gillningar

iPhones eller Apple-grejer?

Kör aimesh (asus) då kan man ha ”riktiga” routrar med mesh funktion.

1 gillning

iPhones & iPad lider av de. Cisco har byggt en lösning som ”dödar” signalen på ena så den plockar upp på nästa AP. Problemet kallas ”Sticky Clients”

1 gillning

Är du säker det fortfarande är så? Vi har 60kvm på vardera våning. Min byter AP om jag går upp eller ner.

Ja, tämligen säker. Upplever de då fortfarande hemma o har inte hört annat från vänner som jobbat mycket med bekymret.

Märkligt min fungerar felfritt då. Kanske är detta något Ubiquiti löst senaste året? Det funkade kanon på min XS Max och funkar kanon även nu på 11 Pro Max.

1 gillning

Min byter också acesspunkt utan problem

Har en MikroTik switch som inte används för något avancerat. Vet inte hur det är idag men tidigare kunde man köpa deras produkter utan lådor så att man kunde bygga en router eller switch i en egen designad låda.

Dom har det fortfarande. RouterBOARD!

1 gillning

Jag kör meraki, superenkelt och ruskigt stabilt. Men det är företagslösning och man köper licenser för sina produkter. Mina licenser går ut om ett år och då ska jag gå över till Ubiquiti

3 gillningar

Det är skönt att slippa licenser!

1 gillning

Då fick man lite och pyssla med i helgen. :+1:bild

7 gillningar

Alltså, va ska du göra ikväll då menar du? Packa upp och koppla in! :joy::joy::joy: Om du nu inte ska äta så är du ursäktad…

Lite synd att man sätter upp den med en app. Jag är old school och gillar att sätta upp nätverk via webbläsaren! Annars ser den trevlig ut. Den finns även som en gaming router! Svart som döden!:

Jag ska ut och yrsla några dagar så familjen får behålla vårt stabila Internet så länge så jag kan koncentrera mig på mat och alkohol fullt ut och inte behöva oroa mig för att något händer. :rofl::joy:

1 gillning

Jag vill ha något enkelt som passar mina basic nätverkskunskaper, jag vill helst slippa och mecka med det jag inte begriper. Jag tror detta kommer att passa mig och mina behov.

1 gillning

Kör hårt! Njut av maten!

Det kommer jag att göra. :+1:

1 gillning

Vill bara passa på och tacka de som pushade på Abiquiti Amplifi hd - ac1750. Det funkar ju så bra, snabb & enkel installation, rockar på bra med fullt WiFi i alla rummen. Sen ser ju sakerna bra ut också, så jag är helnöjd.

2 gillningar