OnePlus 7T seglar upp som en stark favorit

Från sajten:
OnePlus 7T seglar upp som en stark favorit


image

OnePlus går från klarhet till klarhet och när OnePlus 7T är man nära den telefon som vi alla gått och väntat på. Största och bästa nyheten är 90Hz-skärmen som gör den lika imponerande att scrolla igenom som förra årets OnePlus 7 Pro. Samtidigt får den också trippekameror-systemet med 2x zoom och ultravidvinkel. OnePlus har också förbättrat nattläget och gjort det möjligt att filma med supervidvinkelkameran.

I år kommer telefonerna i blått och silver. Vi har testat den blåa och gillar det skarpt. Strategin med kamerabumpen där man tänkt att om vi nu skall ha en massa kameror på baksidan så skall de synas. Här lyckas man halvdarnt, det kunde sett bättre ut men det är ingen dealbreaker.

OxygenOS har begåvats med Android 10 vilket betyder att bland annat svepgesterna nu dras från sidan i stället för underifrån om vi skall tillbaka eller framåt. Det är något vi själva gillar skarpt, skolade i iOS som vi är, men alla som är vana vid att dra in undermenyer från kanten på de många Google-apparna som använder det tycker det är mindre bra. Dra vi från vänster ovanför volymkontrollen så fungerar det dock fortfarande bra.

Vi hade nog önskat att telefonen var lite tjockare för att forma sig perfekt runt våra händer men bortsett från det är det bara induktionsladdning som saknas, därefter är allting i mål. Under tiden får vi dock ändå någonting riktigt bra för endast 6800 kronor och det finns egentligen ingen anledning att köpa någonting annat i dagsläget.

OnePlus 7T släpps 17 oktober men redan i morgon går det att köpa den via Telenors butik på Drottninggatan mellan 12.00 och 17.00.

Övriga köpställen

Specifikationer

  • Processor: Qualcomm 855+
  • Minne: 8 GB ram / 128 GB utrymme
  • Skärm: 6,55 tum OLED.
  • Kameror: 48 MP huvudkamera, 16 MP supervidvinkel och 12 MP telefoto på 2x.
  • Batteri: 3800 mAh, 30W-laddare följer med.
  • Ljud: Stereo, Dolby Atmos.
  • Upplåsning: Fingeravtrycksläsare i skärmen (Välfungerande), ansiktsupplåsning.
  • Färger: Blå eller silver.
  • Pris: 6800 kr

 

3 gillningar

7 Pro släpptes för 5 månader sen, inte 2018. :wink:

OnePlus-år är bara 5 måndader!

Nej men tack för det, fixar!

saknar Qi laddning så blir inget för mig. Tyvärr.

Yngsta sonen vill ha 7t pro dock

Verkar Nice!

Köp då!

2 ? :joy:

4!

5!

Jaaa, tillbaka till HomePod tiden… :ok_hand:t2::sunglasses:

1 gillning

Jag väntar också på att OnePlus ska börja med Qi-laddning, men min nuvarande 6T gör fortfarande ett bra jobb i förhållande till priset.

1 gillning

Vilken fin recension Peter! Boxen va ju helt magisk

Tack!

Men var är Qi, nu får de fasiken styra upp det.

Hade varit det som hade gjort 7T Pro, Pro i år.

1 gillning

You my hero Peter :heart:

Jag visste inte att Anders Bagge talar skånska :wink:

Jättebra video @Esse det blir :+1::+1::+1:

Hehehe :slight_smile: tack!

Då har man äntligen registrerat sig. Tack för ert teknikengagemang. En bra sida som kompletterar swedroid.

Uppskattar speciellt era videos! :grinning::+1:t2::+1:t2:

Står i begrepp att beställa en 7T. Mycket pga er recension… :grinning::+1:t2:

Ska bli spännande att se hur den “formar sig runt min hand”… :grin:

Den stora lådan som ni fick er lur i, i videon, är det en presentask till er som testare? Eller kommer alla 7T i sådan låda? Den rymde ju godsaker som lurar och flera skal…

Hej och välkommen, kul!

Ja det är en specialutgåva som säljs till fans och lånas ut till journalister - borde jag nog nämnt :slight_smile: