Original iPod i inplastad låda för $19995

Från sajten:
Original iPod i inplastad låda för $19995 | Teknikveckan


image

Det finns de som får högt på Stanfords Marshmallows test sen finns de där som aldrig äter upp marshmallown på 18 år och de verkar kunna casha in rätt så ordentligt nu, strax under 200 000 kronor har säljaren i alla fall begärt för en original iPod inplastad i originallådan.

Det är 50 gånger mer än de $399 som den såldes för när den lanserades av Steve Jobs i oktober 2001.

Specifikationerna på den första iPoden var 2 tums LCD skärm (gråskala), 10h batteri, FireWire port, 5GB minne och ett klickhjul. Steve Jobs sålde in den under titeln ”1000 songs in your pocket”

Så vet du inte var du ska stoppa pengarna från ditt senaste jobbskatteavdrag så är budgivningen igång på eBay.

Via: MacRumors

 

1 gillning

Finns de inte 2 får de va …

2 gillningar

Det var ju bara 5GB lagring på den så jag hoppar det köpet. :wink:

1 gillning

Tusen låtar!

Thousand songs in your pocket.

Jag har en men inte oanvänd, och batteriet funkar fortfarande! Det var kvalitét på den tiden :slight_smile:

Köpte min i januari 2002 och har den forfarande kvar och den fungerade sist jag kollade får ett par år sen. I veckan hittade jag dessutom originallådan på kontoret. En helt fantastiskt avancerad låda som man viker ut på elva olika sätt. Det var verkligen tiden före miljötänk för den är motsvarande 4 iPhonelådor stor.

Haha, ja det där känner jag igen! Har några boxar från tiden också, värsta origamin

Ja, Apples förpackningar är fortfarande högklassiga men det är svårt att mäta sig med den tiden. iPod-lådan har left på kontoret sedan 2002 när den var inspiration för en mycket avancerad förpackning för vår mjukvarusvit, som såklart aldrig så dagens ljus…

1 gillning

Så dumt, min iPod gick sönder för x antal år sen, fick en helt ny på garantin. Vad jag ångrar att jag la upp den på blocket då, nu…

CIMG0950

1 gillning

Var det inte något mer ”speciellt” över att man skulle ladda över de poddar man ville lyssna på senare… Blev kanske lite mer av ett aktivt val. Att man inte kom on på något strunt. Fast samtidigt kanske hade svårt att upptäcka något nytt…

Fin var den iaf :heart_eyes:

Fanns inte lika stort utbud av poddar då heller.

Då fanns bara gamla macradion

1 gillning

Dawn & Drew Show, Diggnation och This Week in Tech minns jag att jag följde på iPod.

1 gillning