Pixel 3 säljer sämre än Pixel 2

Från sajten:
Pixel 3 säljer sämre än Pixel 2




Googles egna telefoner Pixel 3 och Pixel 3 XL sålde sämre än förväntat och Googles finanschef Ruth Porat på Googles moderbolag, Alphabet säger att den hittills har sålt sämre än Pixel 2.

Pixel 3 och Pixel 3 XL lanserades i oktober 2018 och fick fina betyg men telefonerna har sedan release tampas med en hel del buggar. Ruth Porat säger att den tuffa konkurrensen bland andra high end-telefoner har varit en av faktorerna till den sämre försäljningen.

Google har av någon anledning ännu inte valt att börja sälja telefonen i Sverige trots att flera av deras andra produkter säljs här.

Via Androidbeat

Reklam: Köp din nästa Android-telefon hos Telenor eller Tre.

Tiden man byter telefon så fort det kommer en ny är borta.
Jag bör från S8, till S9 till Note9… Note9 har en penna och aningen störra skärm, thats it. Alla appar funkar likadant, batteriet räcker en dag… Det händer inte så mycket mellan släppen.

Precis, till och med telefonerna i mid-rangeklassen är snabba och rappa idag på grund av bättre processorer.

Vikbara är väl nästa grej som ska motivera folk att byta upp sig, men det är nog något/några år kvar tills dom är dugliga och alla barnsjukdomar är borta. Känns som det inte är speciellt svårt att behålla samma telefon i två år nu med tanke på hur sakta utvecklingen går.

Men hur ser den notchen ut! Tror varken det har med buggar eller pris att göra, telefonen är ful (framifrån) och det finns så många andra riktigt bra telefoner numer att välja. Jag skulle valt den om jag behövt en telefon när den lanserades, men jag är inte representativ för en vanlig konsument. Går man in i en telefonaffär, vill köpa en Android och tex ser Huawei Mate 20 bredvid är det nog få som väljer Pixeln.

1 gillning

Mmm mate 20 <3 Så jävla fin, fick jag ändra nått så är det dock dom välvda kanterna, synd att P30 även ärvde dem =(

Men i övrigt fantastisk lur, vad kör du för nått idag?

Jag kör en Pixel 2 XL, inte den snyggaste telefonen men känns ändå härligt på något sett. En av de sista telefonerna med större bezels (Sony räknas väl inte längre :wink: ) över och under skärmen men valde den enbart pga kameran och mjukvaran.

Pixel 4 ska väl vara första telefonen som HTC-gänget varit med att utveckla från grunden så får se vad det för med sig.

Och ja, välvda kanter är ett ofog som jag inte vill ha.

1 gillning

Du får ha en diskussion med Samsung om de där kanterna @Marcus_Attefors!

Faktiskt det är ju deras påhitt från början!

Härligt! Flyter den på bra än idag?

Ja det tycker jag, ska byta mest för att det är så grymt kul med prylar. Känns lite för länge sedan jag sakta fick dra bort skyddsplasten från en mobilskärm :wink:

Haha förstår dig helt! Den känslan är magisk! Blir det en P30 Pro eller väntar du på nästa Pixel?

Huawei lockar ordentligt nu. Mjukvaran, välvda kanter och kanske skärmen i P30 får mig att bli osäker. Drömmen vore om Pixel 4 såg ut enligt nedan, hade en periscope cam OCH lanserades i Sverige :slight_smile:

1 gillning

Ja de dära e snyggt :heart_eyes:

Men tycker du kanterna är ett sådant problem?. I like it.

Jag tycker det är en helt meningslös gimmick som bara skapar störande reflektioner när telefonen används =/

Ja satan det där såg riktigt bra ut faktiskt!

Pixel verkar va en trevlig lur alltså, men kanske var för liten uppgradering som gjorde att den sålde dåligt…

Vill minnas att baksidan av Pixel 3 blir repig bara man tittar på den.