Playstation 5 blir ett monster - Sony bekräftar specar

Från sajten:
Playstation 5 blir ett monster - Sony bekräftar specar | Teknikveckan




I dag kom mer eller mindre startskottet i kriget om nästa generations konsoller. Sonys chefarkitekt för systemet Mark Cerny berättar för The Wired att vi bland annat kommer få se 8K och Ray-Tracing via senaste AMD Ryzen-plattform samt en riktigt snabb SSD för att mer eller mindre helt ta bort laddtider. Vidare pratar man om ett ljudchip som skall klara att emulera surroundljud på ett helt annat sätt än idag.

Just nu består alltså Playstation 5, eller vad den kommer att heta, av en topputrustad PC och lär därför bli en ganska så prisad historia när den dyker upp i butikerna, trots att det är ett bra tag till. Rykterna säger till julhandeln 2020. Klart är dock att den blir bakåtkompatibel.

 

Ahh peppen är total!!!

Det kan bli nice helt klart :slight_smile:

Men då ska jag ju inte köpa en ps4 som jag planerade

Det sa jag ju häromdagen att du inte skulle.

Men du motiverade det med att jag skulle köpa en slider istället

jooo… Det bästa som kan hända är att du måste köpa mer grejer

1 gillning

mindre laddningstider…det är något det ALLTID lovar.

1 gillning

Sen så envisas spelutvecklarna med att pusha konsolen till max så att det ändå blir laddningstider.

1 gillning

Ne - laddningstiderna beror ju på hårddisken.

Jag har ett projekt som lyder att om sonen, 10 år, sparar ihop hälften av en PS5 betalar jag resten. Han har köpt in på idén(han är för liten för att förstå att han hade fått en ändå…:smiling_imp:).

Men igår när han skulle sova ställde han en fråga: om jag skaffar PS5, kan jag då spela med kompisar som har PS4…? Måste erkänna att jag inte vet hur sådant fungerar. Han spelar flera olika spel med kompisar. FIFA, Fortnite och en del annat. Hur fungerar det?

Japp! Han kommer till och med kunna låna samma spel då PS5:an är bakåtkompatibel.

1 gillning

Det låter ju mycket bra. Om sonen får en en PS5(ok han betalar 50% själv) borde ju pappa få en ny TV…? Jag som i ett par år dragit mig för att skaffa ny TV då nuvarande är lite för bra. Men en plasma som är mer än 10 år kan ju inte vara rätt för PS5…? Eller hur…? :pray:

Är det bekräftat nu?

Helt klart byte av tv:n säger vi då :+1:t2::relaxed:

1 gillning

Jajamensan! Exclusive: What to Expect From Sony's Next-Gen PlayStation | WIRED

Svaret är alltid ja!

2 gillningar

Har man väl börjat fundera på byte så e e de bara köra! :man_dancing: