Plex drar igång kostnadsfri streamingtjänst för Film och TV

Från sajten:
Plex drar igång kostnadsfri streamingtjänst för Film och TV


image

Plex, appen och hemmaserven som de flesta använder för att hantera sitt upphovsrättsvidriga film- och tv-bibliotek, har dragit igång en annonsfinansierad streamingtjänst. Den är tillgänglig för alla som har ett kostnadsfritt Plex-konto (och givetvis för er som betalar för ert Plex Pass) och fungerar i alla klienter inklusive webben.

Vid en snabb överblick av innehållet så ser det ut ungefär som det vi hittar i Amazon Prime när vi redan sett allting som har lite kvalité.

En tes är dock att det här bara är början och att mer innehåll kommer, kanske till och med lite premiuminnehåll för de som betalar för Plex Pass.

I så fall skulle det bli första tjänsten som blandar lokalt material med streaming. Lite som Apple Music gör med musik.

Om du inte redan har Plex kommer du igång genom plex.tv.

Bonus: Se min genomgång av Plex så som det fungerade för ganska så exakt 10 år sedan.

Jag tror inte jag riktigt tycker om detta faktiskt.

1 gillning

Hur menar du?

En hemmaserve, är det man spelar tennis i vardagsrummet?

Har länge varit rätt skeptisk mot all utveckling Plex har gjort. Känns som att de hoppar i säng lite med filmbolagen nu och vill gå ifrån produkten som de egentligen är.

1 gillning

Jag tror detta är början till slutet för Plex som vi nu har. En positiv sak är att detta kommer göra att utvecklingen av alternativ till Plex kommer öka.

4 gillningar

Exakt min känsla!

1 gillning

Min gissning är att någon “lånar” koden och skapar en Docker till unRaid så man slipper deras affärsmodell.

1 gillning

Ja gud ja, det gör de, men det är nog en fråga om överlevnad för bolaget :slight_smile:

Det finns nog en stor diskrepans mellan vad folk faktiskt använder programmet till och vad de kan ta betalt för. Det finns inget i Plex-pass som är en USP för själva originalidén och det finns heller inget i Plex Pass som gör något bättre än vad konkurrenter för för den delen.

Man sitter i en så kallad rävsax.

Men nej…

Byt till jellyfin vilket är en fork av emby, dock ingen atv app än så man får köra infuse.
https://jellyfin.org/

1 gillning

Finns ingen anledning i dagsläget att byta till ett sämre alternativ. Så länge man kan stänga av funktionen kan man leva med det. Men den dagen man blir tvingad byter man plattform.

1 gillning

Rolig reaktion på en person på FB när man säger vad man tycker om funktionen :rofl:

Tack! Ska absolut kolla upp detta! :+1:t3:

1 gillning

Tur att det går att stänga av. Hoppas verkligen Plex inte går samma väg som Dropbox. Utveckla massa mög som man inte har nytta av och sedan höja priset.

1 gillning