Podd: Mörkret

Från sajten:
https://teknikveckan.com/podd-morkret/

Thor och Peter sätter sig ner och går igenom svaren kring vilken mobiltelefon som fotograferar bäst på natten. Peter har gjort ett litet test där han låtit medlemmarna i våra olika forum rösta. Thor är inte helt övertygad.

Andra ämnen i veckans podd är trådlös CarPlay och hur svårt kan det egentligen vara? Hur drivs de här företagen och bor det en liten liten galen entreprenör inom oss alla. Peter delar med sig av sina erfarenheter från att själv varit VD.

Älskar du det vi gör? Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver!

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

Följ oss också på:

1 Like

Intressant att ni tar upp detta varför bilar inte har trådfri CarPlay. Jag trodde ett tag att det fanns ett gott tekniskt skäl till det, men tydligen gör det inte det. Nu mer är jag rätt säker på att bilindustrin hellre vill sälja sina egna system med kartor, spelare, sms-hanterare, telefonbok mm till bilkunden. De kan ha stora marginaler på dess produkter som kunderna annars har gratis i sina egen telefoner. Då är det medvetet att krångla till det lite extra för kunden med en sladd. BMW skulle väl börja ta avgift för att ansluta CarPlay trådfritt?

Jaa, snälla! Gör en julspecial, typ uppesittarkväll med er tre! Hade ju varit sjukt kul att lyssna på när man ska sitta och slå in de sista klapparna. Riktigt trevligt avsnitt för övrigt, kämpa på! :heart:

2 Likes

Jag har oftast inga problem att gå från ett OS till ett annat! Jag lärde mig tidigt att köra program som finns till dom flesta OS. Försöker att hålla mig på öppen källkod på dom flesta programmen. OS i sig själv är inte så viktigt!

Som mailklient har jag inga problem med Thunderbird. Riktigt bra och har det mesta man behöver för att göra jobbet!

1 Like

Huuur??

Window > Arrange > Float All in Windows. Då kommer dina dokument att svära omkring fritt och du kan väl i teorin dölja det andra fönstret, så länge du detachar de olika verktygspanelerna också

Jag blir inte förvånad om golf 8 får wireless carplay

Jag testade ett tag e-post programmet eM Client. Det kändes rätt ok har jag för mig. Finns för både Mac och Windows. Fritt för upp till två konton, efter det krävs en pro licens (ca $50).

Så spot on analys av hur folk fungerar på jobb!
Jag ha rnyligen blivit medveten om imposter syndromet. :slight_smile: Känner igen mig där i den. :slight_smile:

Fint att du kunde relatera :slight_smile: