Podd: När ljudet är sekundärt - vilken färg är snyggast i öronen?

Från sajten:
https://teknikveckan.com/podd-nar-ljudet-ar-sekundart-vilken-farg-ar-snyggast-i-oronen/

I veckans podd så går Peter igenom Philips Hues senaste tilltag. En HDMI box för att kunna ge Ambilight till alla oss utan en Philips TV. Thor gör några stapplande försök i att vara snäll, men är utanför sin komfortabelzon så är han villrådig och faller snabbt tillbaka till att gömma sig bakom häcklande och ett konstant nej-sägande.

Peters present till Thor får sig en avhyvling och även Peters eviga glädje som i dagens avsnitt cirkulerar kring ett par nya hörlurar han fått hamnar nu i skottlinjen för Thors negativa kritik. De två avhandlar även en skvätt om USA och Kinas handelskrig som verkar påverka Sveriges val av 5G-leverantör. Här är de två samstämmiga i att korruption är fel men samtidigt så är dårar svåra att skilja åt.

Älskar du det vi gör? Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver!

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

Följ oss också på:

Sonny!!!

Lakrits i öronen!

Thor, du har helt rätt! Svart kan ej va i örat… punkt!

1 Like

Fast det matchar ju ändå mitt skägg?!

1 Like

Så snygg :heart_eyes:

IP-klass på sonna Sonny?
Hur funkar sonna sonny med 2 ljudkällor, tex iPhone o Apple Watch?

Underbart podd-avsnitt👍 Som jag tidigare gnällt om tidigare har jag tröttnat på att alla pratar fotografering och mobilkameror inom teknikvärden senaste halvåret…
Men nu var det en bra mix av klassiska teknikämnen… tv-apparater, hemmabio, hörlurar lampor. Och en krydda av betalkort och teknik-politik! :grinning:

Det enda som saknades var Marcus!

1 Like

Kinaspecial! Bra idé! Specialavsnitt med vilken teknik som gäller i öst. Vad är det senaste. De har ju alltid varit långt före förut iaf.

Inte lyssnat på det ännu…

Men är väl inte så svårt att sova på flyget?, man fäller ner stolen till sängläge, tar täcket över sig, puffar till kudden och somnar?

Måste testas! #kanintesovapåflygplan

1 Like

När du kommer tillmig ska du vara utvilad :heart:

1 Like

Ååååå Kan inte du flyga mig nästa gång, helt säker de e piloterna som kör som galningar… :joy:

1 Like

Om ni skall ha en Kina special kan jag tipsa om detta gäng som har podden Den Digitala Draken.
Tom Xiong är väl insatt i Kinas digital utveckling.
Ping @Esse

1 Like

Haha tack!

och det gör inte jag???

1 Like

Du kör väl lugnt och fint? Speciellt när du har last som mig i planet… :rofl:

1 Like

Det är inget fel med färgen svart. Jag hade t ex gärna haft ett par pianolacksvarta AirPods. Handlar mer om hur designen ser ut. Men i Sonys fall så borde funktionen gå före design med tanke på hur bra de verkar.

Visst kändes det lite genant att gå runt med vita AirPods i början (2016). Ibland när spegelbilden dök upp i ett skyltfönster såg det ut som jag gick omkring med örhängen. Svägerskan, som inte hänger med i tekniken, skrattade åt mig och frågade lite nedlåtande om jag verkligen skulle ha dessa? Idag har alla har alla vant sig.

Självfallet bubbis :heart::heart_eyes::kissing_heart::smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

Ååååå :heart:

1 Like