Podd: Steve Jobs handlade inte på Wish

Från sajten:
https://teknikveckan.com/podd-steve-jobs-handlade-inte-pa-wish/

I veckans avsnitt så möts de tre självutnämnda genierna upp och reder i Apple TV+, Wish-handlande och Final Cut Pro X.

Marcus tar upp det känsliga ämnet och frågar Peter vem tusan Sonny egentligen är och Peter kontrar med att ge Marcus lite konstruktiv kritik gällande hans användande av iPad. Vi pratar om Sonos nya ”trade up”-program som minst sagt är ett annorlunda tilltag för att få användarna att köpa nytt. Thor är som vanligtvis lyrisk över AppleTV+ men Peter har som sann Androidanvändare haft allt det här sedan länge.

Älskar du det vi gör? Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver!

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

Följ oss också på:

Ni kör från fel Plex-bibliotek mina vänner! :wink:

1 Like

@Thor Du har tillgång till fel Plex server :wink:

Ja @Marcus_Attefors Plex-bibliotek är som att gå in på hemmakväll 2014. Inte ens i den stora trälådan med alla reafilmerna hittar man Terminator 1

1 Like

Han e en romantiker :heart_eyes:

1 Like

men…han har ju självklart köpt den där och sedan rippat

Mitt problem med den sonos-idén är att snacka om att folk kommer utnyttja detta på tradera.
Säljer en högtalare billigt på tradera samtidigt som de redan fått återvinnings-procenten från sonos.
Sen kommer någon stackare använda den högtalaren i en vecka innan den inte startar en vacker dag efter en månad :+1:

*edit
Lyssnar just nu live och hörde visst att @Esse tar upp detta bekymmer.

2 Likes

@Thor tyckte min hemmasnickrade meme fick för lite uppmärksamhet i ”Vad gör du just nu?” Så slänger ut den här och säger att jag håller med dig.
Dickinson var en riktigt skön serie! :+1:

1 Like

Gjorde jag? Minns jag inte :slight_smile:

Då har vi lärt oss lite om pormaskar då…:man_shrugging:

Nästan Teknikveckan Special-klass på det!

1 Like

Det klart han gör! Tror han har mängder av domhär hemma:

:wink:

Ja, förutom att de säger fel. Det svarta är inte smuts, dock är det en vanlig missuppfattning. Det är oxiderat melanin.

För övrigt kan jag rekommendera sidor som PopThatZit, PimplePrincess och random finnklämmarvideo på YT. Mmmm… :drooling_face:

1 Like

Terminator finns hos Viaplay. Vet inte om den funnits där hela tiden eller om de lyssnar på Teknikveckan.

1 Like

Äntligen! Nu börjar maratonet!

1 Like

Den fanns där innan! När denna podd kom upp gjorde jag en lätt sökning var den fanns!

Så najs!
Nu är det bara Alien jag ska hitta också :alien:

Viaplay visar när filmer och serier slutar finnas på tjänsten men jag hittar inte om de berättar vilka nya filmer som kommit så som Netflix brukar göra

:wink:

1 Like

Jag vet att man kunde se kommande filmer och serier innan på Viaplay! Kikade lite lätt nyss. Hittade det inte.