Podd: Tänk på att Thor börjar bli gammal

Från sajten:
https://teknikveckan.com/podcast/podd-tank-pa-att-thor-borjar-bli-gammal/

Marcus är lyrisk inför Apples ännu inte presenterade produkter som väntas komma 10 september.

Thor lägger hela teknikveckans budget på begagnade produkter från Returhuset efter glada hejarop från Peter. Han har även köpt en dator som alldeles snart kommer kännas gammal och de tre går igenom hur man bäst gör för att installera om en dator från scratch. Peter ger sig på ett försöka reda ut om Apple Card har någon chans mot Coop kortet och andra kreditkort på marknaden och varför Swish är så magiskt.

Älskar du det vi gör? Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver! Detta avsnitt är sponsrat av Developers Bay som du kan läsa mer om här.

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

Följ oss också på:

Vad är det för adress till podden så man kan lägga in den i sin favoritspelare?

Fixade det!

La in https://rss.acast.com/teknikveckan

2 Likes

Bra avsnitt den här veckan!:+1:t3:

2 Likes

@Marcus_Attefors @Esse
Önskemål! Skulle ni kunna göra så att intro/outro blir samma volym eller mindre högt jämfört med när ni pratar? Brukar ha volymen på 12% när jag lyssnar på er men får sänka till 4% när intro kommer. Hade varit trevligt om det gick att lösa :blush:
Och @Thor, jag är redan patreon :wink::joy:

Här har vi en som kan ge feedback! Skulle inte förvåna mig om någon högskola ringer dig och undrar om du kan föreläsa i 25-poängskursens internetvätt! Kul att se!

2 Likes

Jag drar redan ned det ordentligt men kan justera lite till! :slight_smile:

1 Like

Har märkt det, för det har blivit bättre. Men skulle uppskatta om det gick att få ned den lite till :blush:

1 Like

Testar i nästa avsnitt! Återkom om det blev bra :slight_smile:

1 Like

@Thor har någon form av intern meltdown här för han förstår inte vad du syftar på med att du redan är Patreon. Kan du utveckla :slight_smile:

1 Like

Haha, i slutet på avsnittet så säger han ju “Bli patreon!” :joy:

Ahh, han trodde nog det var något personligt :wink:

1 Like

Jaha, haha nej då! :wink::joy:

Tycker det distar lite också. Är nivåerna på originalkällan lite väl höga på intro/outro

Jag har inte lyssnat igenom dagens, men har Marcus klippt bort där han går bananas om att alla patreons

1 Like

Nepp vi kör allt med ett program som levlar ut allt så volymen är lika rakt igenom, men ska testa att sänka lite till!

Kanske den som höjer så att det distar? Eller låten kanske är så? Vad är det för låt?

Haha nej det ligger kvar i slutet :smiley:

2 Likes

Lyssnar du på podden i HomePoden? :joy::rofl:

Jag gick ned -2.45 dB på avsnittet!