Podd: Vi CES i Las Vegas

Från sajten:
https://teknikveckan.com/podd-vi-ces-i-las-vegas/

Peter har flugit till USA för att lära sig om hur vi ska rädda planeten från miljöförstöring. Han har också fått se vad som gäller i framtiden när det kommer till bild och ljud. Allt presenterat under pompa och ståt på CES i Las Vegas. Marcus hävdar att hemautomatisering bara fungerar fullt ut på personer som lever som Patrick Bateman i American Psycho. Thor som tycker att det faktiskt fungerar ganska bra med hemautomatiseringen i hemmet nu gör misstaget att beställa ett smart dörrlås (Aqara N100) från Kina.

Älskar du det vi gör? Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver!

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

Följ oss också på:

1 Like

Trevligt avsnitt som alltid! Förstår din frustration Thor!

1 Like

Jag tycker de andra två tar alldeles för lättvindigt på det hela.
Marcus kommentar om att det bara är att skaffa Alexa eller något annat system är så out of bounds att han borde bli utvisad från alla mässgolv för de närmaste 15 åren

1 Like

Haha! American Psyko Thor!

Jag är med dig! HomeKit ska det vara! :smiley:

2 Likes

Att dom ens jobbar med teknik :man_shrugging:

Senaste tiden har jag blivit helt manisk när de kommer till homekit, de e så underbart att bara öppna den appen och se att allt bara finns där… Saker som inte kommer in i homekit borde bara försvinna ifrån jordens yta… :partying_face:

2 Likes

Eller hem till Marcus :joy:

1 Like

Man lär sig leva med jetlag. Och man blir mästare på att vara vaken 36 timmar.

2 Likes

Detta avsnitt har inte dykt upp i feeden för Patreons.
:grimacing:

Attans! Jag bockade ur RSS för att vi ville se om det kan ha varit det som gjorde att vi helt plötsligt försvann från Spotify. Hämta länken från ptreonsidan så borde det fungera!

Det är ju RSS-feeden… bocka i rutan igen och uppdatera.

Japp redan gjort :slight_smile:

Ursäkta en felande yngling, men hur får man tag i Patreonversionen?

Logga in på vår patreon på https://www.patreon.com/teknikveckan

Eller om du är patreon på 99mac så hämtar du länken här:

1 Like

Sonen sjuk på första arbetsdagen(:roll_eyes:) så något borde jag ju få unna mig…:sunglasses:

1 Like

Funkar fortfarande inte. Tog till och med bort Patreonfeeden från Overcast och lade till igen och den är nu tom.

Finns inte på acast heller… Fick lyssna som vanligt :man_shrugging:t2:

Men lysande avsnitt idag tycker jag med intressant diskussion om smarta hemmet. Är också på den linjen att allt behöver inte kunnas automatiseras.
Funkar inte heller när man har en familj som kanske inte är lika exalterad över saker.
Har idag två Yale lås som är kopplade till Sector Alarm. Låsen funkar kanon och dom funktionerna som Esse nämner finns i deras app.
Appen är däremot lite seg ibland att uppdatera status på låsen/larmet. Kan ta 5-10 sekunder…
Men lösningen gör sitt jobb och behöver inte vara i HomeKit.

2 Likes

Som ett djur!:grimacing:

1 Like