Podd: What Grinds my Gear

Från sajten:
Podd: What Grinds my Gear | Teknikveckan


image

Peter och Thor möts i etern och diskuterar black fridays död, smarta hemmet baksidor och Peter avlägger ett nyårslöfte om att leva nyckel och plånboksfri under 2020.

Älskar du det vi gör? Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver!

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

Följ oss också på:

Jag är redan där @Esse.
Ända jag bär runt på till jobbet. Så privat har jag inga nycklar jag bär runt på.
bild

Glömde en nyckel och det är till bilen. Svårt att bli av med den. :grimacing:

SL förstör för mig, annars hade jag kunnat gå helt plånboksfri

1 gillning

Förebild!

Det här avsnittet hade inte ens räddats av kapitel. Dock inte ert fel att det inte händer så nu mycket just nu.

Du får börja planka i protest.

@Esse, du pratade om att göra det smarta hemmet så smart så att vanliga strömbrytare fungerar. Kan du inte kontakta Plejd, ett svenskt företag som säljer några olika “puckar” som monteras bakom dimmers/strömbrytare och gör att man kan ha icke smarta lampor i armaturerna men ändå få den smarta funktionaliteten via pucken. Skulle vara intressant att få en genomgång och recension av dessa.

Verkar tyvärr inte ha stöd för HomeKit, Alexa eller Google Assistent.
Produkter som kör sin egen app är i min mening inte av minsta intresse. :man_shrugging:

1 gillning

Håller med rent generellt, dock finns det en integration mot Home Assistant (som är den lösningen jag planerar, framtagen av utvecklar-communityt) och vill minnas att fler integrationer från Plejd ska ha nämnts.

Länge funderat på Fibaros produkter men det verkar vara lite för många som brinner/exploderar så bortsett från dom kanske Shelly skulle vara ett alternativ.

Problemet med att testa produkter som Plejd är att det blir sanslöst dyrt. Produkterna är nog inget problem att få testa men sen måste vi få in en elektriker och det är inte helt gratis :frowning:

Ingen elektriker i forumet som kan hjälpa till? :smiley:

Det är ju också en nackdel för oss konsumenter. En tröskel att anlita en elektriker samt att dom ofta inte är pigga på sådana små jobb.

Så är det!

Man kontaktar inte bara Plejd, Plejd kontaktar oss om de vill något :rofl:

Javisst ja, ni är ju en storspelare nu på den svenska Youtube-scenen - helt rätt :laughing:

haha menade tyvärr inte så, utan de svarar helt enkelt inte när vi försökt nå dem.

Äsch, tycker fortfarande min tolkning är rimlig :wink:

Detta avsnittet fick mig att känna att jag inte behöver byta ut min tv på några år till.
Fint avsnitt som många köptokiga som mig borde lyssna på :blush:
Sedan sa äntligen en röst som jag känner, det kommer inga ”gamechangers”!
Prylarna gör det dom gör med små poleringar varje år nu ett bra tag framöver.

1 gillning

Nästa måndag ska jag få dig att ändra åsikt igen!

1 gillning