Priserna på Galaxy s20-serien klår Apple 😅

S20 = $999
S20+ = $1199
S20 ULTRA = $1399

Vad tycker du om strategin @pao? :sweat_smile:

1 gillning

:face_with_raised_eyebrow: ja de blir ju inte billigare direkt …

Med tanke på S10 Lite och Note 10 Lite och hur prisvärd S10e är så är jag inte förvånad. Men jag tror det kommer att påverka försäljningen. Tex kollade jag in Note 10 Lite och tror den kan ersätta min Note 8 :slightly_smiling_face:

Äntligen lite vettiga pris här också :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Jag tycker Samsungs lite-serie gör allt lite spretigt, man vet ju knappt om Note 9 är mer värd än Note 10 lite osv.
Men får de in pengarna så är det väl rätt antar jag.

Misstänker att Apple kommer att höja pro-serien också.
iPhone 12 och 12 plus kör lite sämre kameror och lite sämre OLED med 64gb och lägre pris.
Menas Pro serien med bättre skärm/kamera höjs till $1199 och $1299 för 128gb.
En killgissning.

Tur det bara är pengar.:moneybag::moneybag::moneybag:

1 gillning

Du har nog rätt att Apple höjer priset på Pro. Lite spretigt är det och lite märkligt att Samsung släpper dessa båda Lite bara veckor innan Unpacked med S20 orna. Sedan är det ju så att Apple har idag inte en motsvarighet till den kommande S20 Ultra. S20 motsvarar 11 Pro och S20 plus motsvarar 11 Pro Max. S10e och S10 Lite motsvarar ju på något sätt XR och 11. Här är en bild från Samsung.se och visar ju priserna när de släpptes. Idag kan du ju få bättre pris på andra ställen men mest för att jämföra

Ser ju bättre ut när det är en tusing som skiljer alla modeller men jag som inte är så intresserad av Samsung vet ju inte vad som gör skillnad med varje tusenlapp.
Vad ligger S9 och S9 plus på hos Samsung.se och vad vinner man på de modellerna mot en s10 lite och e t ex?
Många frågor :sweat_smile:

Tror inte Samsung säljer ett år (eller två, tre år) gamla mobiler till fullpris som en viss annan tillverkare. :rofl:

edit: Och efter lite eftersökning så verkar det stämma, finns ingen S9/+ som säljs av Samsung själva.

Jag tror Galaxy S9 fanns innan S10 Lite kom till.
Vet att jag var inne då och kollade faktiskt.
Misstänker att prissättningen blev konstig med Lite, vilket jag ifrågasatte när Lite kom på tal.
Tror jag och @pao pratade om exakt detta då.
Sen säljer ju inte Apple sina ett år+ gamla lurar till release-pris :wink:

S9 och S9 plus finns knappt som Nordisk modell längre utan endast parallell import. Kollade snabbt skillnaden mellan S10e och S10 Lite, Lite nästan en tum större med bättre kamera och snabbladdning. Lite sämre skärm än S10e men med samma processor. Lite betydligt större batteri. Tar man sedan Note 10 och Note 10 Lite så har Lite sämre prestanda och skärm men betydligt större batteri, SD kort plats och 3.5 mm jack, Lite har även lite större skärm
Salig blandning men något för alla :slightly_smiling_face:
Note 10 Lite med s-pen för 6800 kr vid släppScreenshot_20200203-221018_Chrome är ett bra pris i mina ögon :slightly_smiling_face:

S10 Lite har inte släppts ännu, precis som Note 10 Lite, kommer här i februari.
Edit S10e kom februari 2019 och S10 Lite nu 2020, nästan ett år imellan. Note 10 kom augusti och Note 10 Lite nu ca 5 månader senare, lätt att hänga med :slightly_smiling_face:
Samsung släpper varje fall inte en budget lur med omodern look som det ryktas om hos Apple :slightly_smiling_face:

Vet att vi hade en diskussion om S10 lite eller Note 10 lite och att det då gick att få fram S9 priserna.
Men i och med att lite versionerna skulle in i hemsidan tror jag Samsung tog bort dom.

$599 låg den på innan lite kom till och den nu blev kraftigt rabatterad :blush:

Note 9 finns där med.

Har du inte hört?
Batteritid och kamera är det viktigaste på en lur :wink:
Vi får väl se vad iPhone 9 levererar.

Tror att Samsung plockar bort när nya kommer nuförtiden, kopierar väl Apple :slightly_smiling_face:
Men Samsungs bredd skall man inte klaga på, går man på SAMOLED och minst 64GB så finns det idag lurar från 2500 kr till 23 000 kr. Nya A serien är ännu ett lyft, tex kolla A51 med dessa prestanda för 4000 kr vid släpp :slightly_smiling_face:
Då får Ultra gärna Screenshot_20200203-222647_Chrome kosta 15 000 kr :slightly_smiling_face:

Ja jag håller med om att a-serien är mer värd.
Lurar i premium-segmentet är inte så intressant för mig längre, Jag valde ju iPhone 11 då kameran är viktigare än allt annat för mig när jag uppgraderar.
Kommer iPhone 9 (SE2) ha lika bra kamera, skulle jag lika gärna ta en iPhone SE4 2023 :blush:

Ja men Nordisk modell kollar jag för uppdateringar. Går att få tag i S9 och Note 9 men precis som visar parallell import. Ja och 11 Pro Max kontra Note 10 Plus är otroligt lika. Om nu Ultra kommer med det den ryktas om tex 10x optisk zoom så har iPhone 9 något att leva upp till. Men Samsung är idag starkast i mellan segmentet här i Norden nu när Huawei är ute ur bilden :slightly_smiling_face:

Men kan du gå från utseendet på din 11 till typ iPhone 8 look i en SE2?

Absolut.
Men vill ha plus modellen då.
Har ju pillat med ungarnas 6S här hemma och vänjer mig snabbt med skärmen ändå.