Problem med AmpliFi HD och Telenors playtjänst

Efter att jag kopplat in min Ubiquiti Amplifi HD - AC1750 router så lirar allting bra förutom TV boxen’s play funktion. TV boxen är en Arris från Telenor och det går bra att se TV och spela in program. Allting i huset funkar som tidigare förutom att jag inte kan se visade program med Play funktionen i min TV guide. Snackade med Telenor och de sa prova med att koppla in TV boxen rakt ifrån fiberurtaget vilket jag gjorde och då fungerar det som det skall. Är det något som Telenor inte gillar med min router? Ska jag koppla en switch direkt i bredbandsurtaget i väggen och gå med en kabel till TV boxen och en till routern? Eller ska jag koppla in Telenor routern igen före min nya router, vet inte vad som kan bli bäst. Känns ju inte som ett bra alternativ att ringa Telenor igen för de har ju ingen support på min nya router. :joy::rofl:

Är det möjligt att slå igång IGMP-Snooping?

Enklast låter ju som att sätta en switch och dra en kabel direkt till boxen och en till router.

Inte en aning, detta är grekiska för mig. :joy:

Det var lite så jag tänkte också. Det märkliga är att det går att titta på TV boxens program och spela in men inte play tjänsten. Varför det blivit så skulle vara intressant att veta.

I vanliga fall lägger man ju en switch efter router. Vad jag vet så ger Telenor ut 5 IP:n. I alla fall får jag 5 IP:n från Telenor. Så bör la gå att ha den innan också! Du tappar dock skyddet från brandväggen till TV-boxen utan routern!

1 gillning

Detta var min tanke också, brandvägg på TV boxen känns väl inte så viktigt.

Jag vet inte hur säkra dom där boxarna är. Är ju Telenor så är la sådär skulle jag tro :wink:

Man får väl en ny om det skulle gå åt skogen. :joy::rofl:

Då var switchen monterad före routern och TV boxen inkopplad och då rockar allting på som det ska igen. Tackar för input.

1 gillning