Relate är dejtingappen som vill skapa långsiktiga förhållanden

Från sajten:
Relate är relationsappen som vill skapa långsiktiga förhållanden | Teknikveckan


image

I våras lanserade det svenska Relate sin dejtingapp och den skiljer sig en hel del från sina konkurrenter då de redan från start vill att deras användare ska hitta relationer som håller i längden.

Relate låter sina användare göra en reflektionsövning i appen där de får definiera vad som är viktigt i livet och detta mynnar sedan ut i ett värderingsträd. Användaren matchas sedan ihop med andra användare som delar en eller flera värderingar. Totalt får användaren fem nya förslag per dag på personer där en potentiell gemensam värdering finns och det blir sedan startskottet för en dialog. Relate har under september släppt en uppdatering av sin app där användarna kan definiera sina värderingar genom fri text och bilder för en mer personlig upplevelse.

Relate finns till iOS och Android och tjänsten är helt kostnadsfri.

Men!!! Jag som trodde denna sajt var för att skapa långsiktiga förhållanden! Menar alla hjärtan och grejer som finns här!

:two_hearts::two_hearts::kiss::love_letter::cupid::gift_heart::sparkling_heart::heartpulse::heartbeat::brown_heart::black_heart::white_heart::heart::orange_heart::yellow_heart::green_heart::blue_heart::purple_heart:

4 gillningar

Aww bubbis!

3 gillningar

Vilket underbart koncept!

3 gillningar

Intressant med dejtingappar som försöker matcha genom att två personer skall vara så lika som möjligt när attraktion oftast uppstår genom att man är varandras motsatser.

1 gillning

Själv har jag varit förlovad 3 gånger! Strulat varje gång! Tappat tron på kärlek! Fick dock en tös i ett förhållande så något fint blev det av allt!

Edit:

Första gången jag förlovade mig så var jag bara 15 år med en tjej från Tumba som heter Johanna! 13 år var hon! Fick barn med en annan tjej när jag var 21 år. Hon var 18 år då. Man ska börja i tid! Efter det gick allt utför :smiley:

Det handlar mer om förståelse för varandras olikheter än att vara så lika som möjligt. Förståelse är ju viktigt :grin:

4 gillningar

Hehe, man kan tro ni har något med Relate att göra :wink:

Bristande impulskontroll? Å andra sidan så skall jag inte säga något, jag råkade spontaninköpa ett radshus en gång.

1 gillning

Såpass! Nä, så dum är inte jag! :stuck_out_tongue:

Hittade tag på en ring:

Billigt skit :smiley: