Revolut dyker upp i Apple Pay

Kreditkort är det inte, det är ett pre-paid debit :slight_smile:

När jag registrerade mig så krävdes endast identifiering med körkort. Men sedan brexit närmat sig så har de flyttat ut delar av sin verksamhet till Lettland för att inte helt ligga kvar i EU. I samband med det så behövde alla identifiera sig med nationellt ID eller pass då körkort inte räckte till.

Självklart ska man vara försiktig med sånt här, speciellt då VDn har en koppling till Ryssland.

Jag har iallafall använt Revolut sedan maj 2018 och är nöjd :slight_smile:

Av det du nämner så ingår inget i gratiskortet faktiskt. Med Metall så får du cashback, reseförsäkring och möjlighet till Lounge (1 gratis per år, sedan en dyr avgift).

Jag tycker Revolut är grymt. Det är mitt primära kort när jag handlar i andra valutor då de inte har någon valutapåslag under vardagar. 0.5% påslag på helger.

Dessutom är det smidigt med notiser i mobilen efter varje köp och det mesta rörande kortet kan du hantera i appen. Ett klart bättre alternativ än exempelvis P.F.C.

Revolut har nyligen börjat satsa i Sverige och här är deras svenska FB-sida

1 gillning

Nej, jag drar i bromsen här och erkänner mig blåst på denna hundringen.

Det räckte ju inte att ta bild på körkortet utan de skulle ha in bild på passet också. Glöm det, säger jag nu.

Du får precis göra som du vill :slight_smile: Din hundring kan du skicka tillbaka till ditt bankkonto om du vill.

Ett körkort är inte ett godkänt ID

Jag tar med mailet jag fick från Revolut när de ville att jag skulle uppdatera mitt ID.

|Hey Gneken,
If you’ve been following the Brexit saga for the past few days, you’d be aware that there was a series of votes cast in the UK parliament this week. While it looks like a No Deal Brexit is unlikely, it is still a possibility - and we want to let you know that whatever the outcome is, we’ve got your back.

We’re preparing for a no deal

Right now, all of our customers in Europe are tied to our UK Electronic Money License, which we have passported across the European Economic Area. If a no deal outcome were to happen, we would no longer be able to passport this licence across Europe.

And while many experts are saying that a no deal outcome is very unlikely, we would rather be proactive to help protect our customers against the risks of Brexit. That is why last year we applied for (and have since been granted) an Electronic Money License in the EU, which we may need to migrate you over to in the near future.

What you need to do

In the event that we need to migrate you over to our licensed Electronic Money Institution in the EU, we’ll need you to take another selfie as well as uploading a different form of ID. Unfortunately, this EU-based licence does not recognise a driving licence as a valid form of ID.

We know this is a pain, but we promise it’ll take you two minutes. Once you update the app to the latest version, just tap the button below on your phone and you’ll automatically be redirected to the app where you can upload your document.|

Körkortet är ingen internationell id-handling :slight_smile:

Använt Revolut sen ett tag tillbaka. De fick sin banklicens i början av året, vilket innebär att de även har insättningsgarantin precis som alla andra större svenska banker också har. Sen lär det lyda under Lettland, ifall banken skulle konka, att betala ut pengarna…

Kortet är ett Pre-paid Visa, fungerar inte på lika många ställen, då jag tror att kortterminaler alltid måste vara anslutna till nätet. Vilket innebär att du kommer inte kunna använda ditt kort om du sitter på flyget eller dylikt…

Då Revolut är en bank så är de skyldiga att ha lika bra koll på sina kunder som svenska banker har på sina. Då körkortet inte är en internationell ID-handling så måste de göra kontroll av pass (eller Nationellt ID som är en godkänd ID-handling inom EU)

För att vara helt gratis Visa-kort med Apple pay och Google pay, dessutom fria uttag upp till £200/månad, inget valutapåslag upp till 50 000 SEK/månad och lite häftiga funktioner så kan jag rekommendera det. :slight_smile: Men skulle med det sagt inte flytta över större delen av ekonomin till det!

Jag har bara kört på gratisversionen, vill man så kan man uppgradera till antingen premium (79 kr/månaden) eller Metal (120 kr/månad) men det tycker jag inte det är värt då jag varken tar ut mer än £200/månad eller spenderar mer än 50 000 SEK i månaden. Min take på det hela iaf :slight_smile:

1 gillning

Det här blir ju svårt när jag varken har pass eller sånt där id-kort.

No card for you!

1 gillning

Nu går mitt virtuella att lägga till i Apple Pay :heart_eyes:

3 gillningar

2 gillningar

Är du papperslös :partying_face:

1 gillning

bild

Nu kör vi :sunglasses: :money_with_wings:

2 gillningar

Varför väljer ni köra detta kort? Vad är fördelen mot tex klarna? Månadskostnad? Nej tack!

Det är en bankkort jämfört mot klarna som är kredit.

Månadskostnad bara om du uppgraderar till fler tjänster.

Okej,

Men bankkort får man väl av sin bank. Eller är det pga att det stödjer Apple Pay det finns intresse?

Jag kommer ha de som ett slask/nöjeskonto… skönt när pengarna drar omgående…

Det får du - detta har dock bättre villkor än vanligt bankkonto om du reser och behöver betala i andra valutor.

Haha ja :blush: reser aldrig utomlands så har i te haft något behov.