RoboRock T6 lanserad - ny robotdammsugare från Xiaomi

Från sajten:
https://teknikveckan.com/xiaomi/roborock-t6-lanserad-ny-robotdammsugare-fran-xiaomi/




Det var inte länge sedan vi plockade upp en Xiaomi RoboRock S50 och k0llade om det var något att ha. Nu har den trevliga dammsugaren fått sig en efterföljare Xiaomi RoboRock T6.

Robotdammsugare har blivit ett allt mer vanligt inslag i de svenska hemmen och Xiaomis S50 har hamnat högt upp på många av listorna och recensionerna runt om i världen.

Technical data: Comparison to the predecessors

RoboRock T6 Xiaomi RoboRock Sweep One Xiaomi Mi Robot
Suction power 2000 pa 2000 pa 1800 pa
Noise level n.a. 65-67 dB 67 dB
Rechargeable battery 5200 mAh 5200 mAh 5200 mAh
Dust chamber/water tank 0.5 l/ n.a. 0,48 l/0,48 l 0,42 l/no
Working time 2.5 h 2.5 h 2.5 h
Weight 3.6 kg 3.5 kg 3.8 kg
Dimensions 35,3 x 35,0 x 9,6 cm 35,3 x 35,0 x 9,9 cm 34,5 x 34,5 x 9,6 cm
Inclinations 25°, over 2 cm 20°, over 2 cm with larger tyres 15°, up to 2 cm
Features
  • Laser room measurement
  • Room division (single and multi-room cleaning)
  • Card storage of several floors
  • wipe function
  • mapping
  • Voice control via Xiaomi AI Speaker
  • carpet detection
  • Laser room measurement
  • room arrangement
  • wipe function
  • Control via Alexa and Google Home
  • carpet detection
  • Laser room measurement
  • room arrangement
  • mapping
  • carpet detection

Även om sugkraften i den nya RoboRock är samma som tidigare modell så är den nya modellen utrustad med ett inre som är kan göra en uppdatering värd.

Den nya modellen har möjlighet att avgöra olika rum och våningar.

Rummen och våningarna ska vara möjliga att ställa in efter olika tidpunkter. Tillexempel så kan köket städas efter frukost medan tv rummet städas efter läggdags.

Utsidan är som sagt väldigt lik föregångaren men enligt China Gadgets så ska den nya modellen vara bättre på att komma över högre hinder och ha utbytbart damm och våtmoppsfilter och även något tystare än de tidigare modellerna.

RoboRock T6 kommer från början fungera med Xiaomis röstassistent, om den kommer fungera med Alexa och Google Home vet vi inte än. Om den nya modellen kan läggas till i Xiaomis Aqara gateway för att sedan dyka upp i Apples HomeKit är inte heller något som förmedlats.

Via: China Gadget

1 gillning

Precis när Thor köpt sin.

Kanske bäst att vänta lite till den hunnit ut på marknaden…
Nice med svart också!

Det bästa som kunde hända ju! Nu får jag köpa en till :slight_smile:

3 gillningar

Haha jag som frågade om gamla modellen idag, då får jag sitta still i båten ett tag till då!

1 gillning

Alltid velat ha!

Fixar den 3 hundar?

Det finns ju lättare sätt att göra sig av med tre hundar :wink:

2 gillningar

Haha , men de går ? :joy:

1 gillning

Har den roterande borste under ?
Beuka blir problem med långt hår då (hund i detta fallet).
Har en Canvac sedan ett gång år tillbaka som bara kör vakum

Roborock 2 klarar långt hår bra tycker jag.

Mycket hår då?

Sant :joy:

1 gillning

Hahahaha

1 gillning

givet köp!!!

Nja, vet inte vad som är mycket längre, tappat konceptet. Jag har levt med människor som fäller mer hår än som det är nu

1 gillning

Hund hår e ju väldigt smått och mycket, ibland dammsuger man flera gånger om dagen… :scream:

Oavsett hur bra eller inte en robotdammsugare är så hade jag införskaffat en i hopp om att slippa i alla fall en av de där dammsugningarna under en dag

1 gillning

Tror du den gamla modellen kommer gå ned i pris nu? Eller ska jag köpa din :wink:

Hur ofta tömmer ni er robotdammsugare vid normalt användande på ett ungefär?

Hur försiktiga är dom när dom kör emot möbler, krukor, väggar mm? Antar att det inte finns risk för märken då den endast nuddar möbler?

1 gillning

Kan inte svara på nått men vill bara säga välkommen till forumet! :slight_smile:

1 gillning

Helt klart, funderar vidare…