Robotdammsugaren som skriker när den krockar

Michael Reeves tröttnade på att sin Roomba var så omänsklig så han skruvade upp den, modifierade den och gjorde den mänskligare.

Varje gång hans Roomba nu stöter i en stol, vägg eller annat objekt så skriker den högt av smärta. För att få det hela att fungera behövde Michael plocka ut vissa delar som faktiskt gör att Roomban städar, så att göra detta hemma rekommenderas inte – men helt klart en kul grej.

 

1 gillning

Haha …!

1 gillning

hahaha

Indeed högt underhållningsvärde! Tänk om robotarna kunde få lite fler personlighetsalternativ som detta! Älskar Carrot-apparna för IOS ur den aspekten. Skrattar mycket åt min väderapp :slight_smile:

Ja Carrot är helt underbar faktiskt! Jag har en Roborock från Xiaomi och det finns stöd för olika voice packs, frågan är om man kan skapa ett eget tro. Lite som med Waze där man kan spela in och ha sin egna eller någon annans röst vid navigation =)

Vi har två Xiaomi också och maken har roat sig med att ställa in båda med asiatiska språk. Den ena låter inte riktigt klok, medan den andra mest låter arg eller åtminstone riktigt bestämd. Ingen aning om vad de säger :joy:

5 gillningar

Får mig att tänka på mina första handdator, någon kass pryl med Windows på. Körde GPS-program på den och där kunde man ladda ner röstpack som tex Cartman, Simpons och Ozzy Osbourne. Helt magiskt vad kul det blev att köra fel när Ozzy svor och levde rövarn :slight_smile:

Haha underbart!

1 gillning

Hahahaha

Ni har sett Star Wars-dammsugaren va? Väcker habegär!

Maken har nån äldre GPS med Carl Bildt som röst. Också underhållande!

Synd att det bara verkar fungera med V1 =(