Rykte: De här förbättringarna får iPhone 12 Pro

Från sajten:
image

Enligt YouTube-kanalen EverythingApplePros källor kommer toppmodellerna av nästa generations iPhones att innehålla en ProMotion-skärm, likt den på iPad Pro.

Det vill säga en skärmuppdateringsfrekvens som varierar mellan 60Hz och 120Hz beroende på vad som visas.

Vidare säger de att FaceID förbättrats samt att telelinsen i kamerasystemet uppgraderas från 2x till 3x zoom.

Tidigare rykten har också gjort gällande att årets telefoner får 5G samt att LiDAR-sensorn som först introducerades i senaste iPad Pro även hamnar i iPhone.

2 gillningar

3x zoom låter trevligt. Undrar om det blir någon form av magsafe ?

1 gillning

USB-C…? Just nu känns det som det räcker om de uppdaterar med USB-C för attfå mig med på tåget. Nu kommer jag ju hoppa på tåget ändå, men det behöver vi ju inte berätta för Apple…:sunglasses:.

Tänk om många tänker som jag, då skulle de ju sälja en himla massa telefoner även om man inte får allt man önskar i varje uppdatering…:grin:

3 gillningar

Misstänker att de tjänar på tok för mycket pengar på proprietära lösningar för att ta steget till USB-C :thinking:

Tror också det handlar mycket om kontrollbehov så att de ska ha en direkt överblick av vad som går att göra i laddningsporten, så de kan försvåra för myndigheter och andra terrorister att bryta sig in i en iPhone :grin:

Apple plockar bort kontakten helt istället. Släpper en laddplatta för 4000 som laddar m 30w - Magic Power döps den till

2 gillningar

Tänk dig hur stor denna nyheten skulle bli med Apple :sweat_smile:

“OPPO has apparently confirmed that the 40W tech degrades a battery to 70 percent of its capacity in the same cycles 15W charging would to 90 percent.”

ChargeGate

1 gillning

Svårt att tro att laddplatta skall vara enda alternativet till laddning. Finns allt för många situationer då det vore på tok för opraktiskt.

Ser fram emot dig som gäst i Macradion när det börjar bli dags att på allvar gissa kring iPhone 12 :wink:

Ja ta tillbaka magnet laddaren! Eller ja… tillbaka på macbook och nytt till iPhone 12.
Tänker mig helt platt som kontakten på baksidan på iPad eller till pennan. Fy tusan vad snyggt det hade varit. Vattentätt supreme! Precis som till träningsklockor mm.

Hur många vanliga kablar har inte pajat genom åren…

Har för mig att det florerar någon bild med 4 ”typiska” punkter på långsidan av telefonen. Verkar iofs ganska opraktisk att sätta laddkabeln på långsidan, tänker bilhållare.

1 gillning

Nice! mm kanske lite i vägen om man vill pilla på tele samtidigt när man laddar, kanske “4 prickar” där lightning är idag också… hmm…

“iPhone 12 will retail at $649 (128GB) and $749 (256GB) in the United States. The 6.1-inch iPhone 12 Max, on the other hand, looks set to cost $749 (128GB) and $849 (256GB).”

Är riktigt nice om detta stämmer, verkligen aggressiv prissättning på instegsmodellen i 12-serien även om den tappar 0,7” mot iPhone 11.
Men många verkar anse att OLED är viktigare så. :smirk:

1 gillning

Hoppas verkligen att den får 120Hz, då blir det ett givet köp av en 12 Pro Max! :ok_hand:t3:

1 gillning

Det skall nog stå PRO istället för Max ?
Trevligt om PRO modellerna kommer med 128 gig :+1:

OLED vill man väl ? Säger han som fortfarande har LCD och svär i skidbacken och på havet över att det är så svårt att se på skärmen :grin:

Icke-PRO är med BOE-displays, PRO med Samsung-displays.
Samtliga OLED.

1 gillning

Det kommer två modeller i lägre prisklass $649 (5,4”) och $749 (6,1”), sen kommer Pro modellerna på $999 (6,1”) och $1099 (6,7”)

Jo klart att oled är bra om det är bra oled :sweat_smile:
Handlar inte det mer om nits/ljusstyrka om man ska se skärmen bra i dessa förhållanden?

Fast jag lever i tron att oled är bättre än LCD på nits ?

Hade missat att det troligtvis blir 4 telefoner istället för 3 i år.

1 gillning

Det går att göra budget OLED men Apple måste ha något för att skilja på line up. Men vore nice om hela line up 2020 får OLED :slightly_smiling_face: