Allt om Zelda

Från sajten:
Så är The Legend of Zelda: Link’s Awakening att spela

Omdaningen av det gamla GameBoy-spelet The Legend of Zelda: Link’s Awakening kommer till Nintendo Switch den 20 september.

Men redan nu kan vi njuta av lite ”gameplay” som ”kidsen” säger.

Annons: Förbeställ The Legend of Zelda: Link’s Awakening från Webhallen.

Här ser ni hela Nintendos senaste presentation!

Zelda-trailern:

Den här idén gör sig nog bäst som fyra stillbilder men vilka bilder sedan!

Studio Ghibli möter Zelda.

Två spel som Nintendo gärna får mjölka mig på är en A Link the Past i samma stil som man gjorde med Links Awekning.

Samt Ocarina of Time också helt omgjort i najsigare grafik. I stil med:

2 gillningar

Ja Link to the past vore drömmen om det släpptes med den grafiska stilen som Links awakening :heart_eyes:

Futurama Buy GIF

1 gillning

The Legend of Zelda: A Link to the Past är ett av mina favvospel till SNES. Spelar det fortfarande då och då. Spelade det senast för någon vecka sedan. Castlevania spelen ligger högt på min topplista också. Symphony of the Night till PS1 och Aria of Sorrow till GBA i topp av Castlevania spelen! Spel som är odödliga i mitt tycke.

Hur bör man spela det? Är sugen på att spela NES och SNES.

Finns väl NES Mini och SNES Mini att få tag på, är dom schysta? Har bara hållit i en NES Mini, och det enda jag reagerade på var att sladden till kontrollen var sjuukt kort. Kanske fungerade för 20 år sen, men inte nu när folk har 55-80” TV.

Alternativet är emulator, har en M1 MBA nu men kommer köpa M2 MBA eller M1 iMac. Tangentbord känns inte så autentiskt, men har fastnat lite för utseendet på kontrollerna från 8bitdo, speciellt den som ser ut som en SNES kontroll. Tyvärr hittar jag inte nån USB-C version, och jag är lite rädd att trådlösa versionen har lagg. Just för Zelda klarar man sig väl, men t.ex. för Mario där man springer lite snabbare vill man inte gärna bli träffad av en goomba bara för att kontrollern laggar nån frame pga blåtand.

Ja sladden är för kort. Men det går att förlänga då det är USB.

Snes Mini är helt ok.

Jag spelar mina retroROMs på Anbernic RG350. Riktigt kul, och lagom format att plocka med sig på resande fot. :video_game:

Jag emulerar. Helst vill man ju ha riktig hårdvara, men emulering fungerar. En Raspberry Pi och RetroPie typ.

Jag drog i gång Zelda igen:

Ska bara ladda in min sparfil så jag slipper köra om allt från början!

3 gillningar

Vad tycker ni om skillnaden?

SNES är snäppet mörkare och man ser mera omgivning.

1 gillning

Från sajten:


Nintendo har visat upp trailer och gett oss releasedatum för uppföljaren av The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Det storslagna äventyret med Link i tecknat utförande får uppföljare. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom blir uppföljaren till The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Tears of the Kingdom anländer till Nintendo Switch 12 maj nästa år.

Via: Nintendo UK.